Японският технологичен гигант Nintendo заяви, че е продал с 22% по-малко от своите конзоли Switch през тримесечието от април до юни спрямо година по-рано, но запази прогнозата си да продаде 21 млн. бройки за годината до края на март 2023 г., предава Ройтерс.
Базираната в Киото гейминг компания е продала 3,43 млн. бройки от конзолата през тримесечието, което е под 4,45 млн. година по-рано. За миналата година тя продаде общо 23,06 млн. конзоли.
Компанията, която стои зад играта „Super Mario”, прогнозира втория годишен спад на приходите от продажби на своята хибридна конзола Switch, която е на пазара вече шеста година.
През миналия октомври Nintendo пусна подобрен модел Switch с OLED екран, за да предизвика интереса към остаряващата система.
Производителите на конзоли се сблъскаха с прекъсвания във веригите на доставките, а президентът на Nintendo Шунтаро Фурукава през май подчерта продължаващия недостиг на компоненти.
Оперативната печалба за първото тримесечие спадна с 15% до 101,6 млрд. йени, под очакванията на анализаторите.
Инвеститорите търсят сигнали за отслабването на гейминг бума сред потребителите, които по време на пандемията бяха затворени вкъщи и играеха повече.
Sony Group миналата седмица отчете 15% спад на ангажираността на потребителите с PlayStation в сравнение с година по-рано.
Предстоящите игри на Nintendo, които ще подкрепят търсенето в ключовия празничен период в края на годината, включват „Splatoon 3”, която ще бъде пусната през септември, и „Pokemon Scarlet and Violet” през ноември.