IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Amazon приключва с бизнеса си с Kindle в Китай

Според компанията решението не се дължи на правителствен натиск

16:44 | 02.06.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Cayce Clifford/Bloomberg</em></p>

Снимка: Cayce Clifford/Bloomberg

Американският интернет гигант Amazon.com ще спре доставките на електронните четци Kindle до търговците на дребно в Китай от този четвъртък. Освен това ще затвори онлайн книжарницата си за Kindle там през следващата година. Това е поредният пример за оттегляне на американска технологична компания от изпълнения с рестрикции китайски пазар, предава Ройтерс.

Amazon обяви решението си в официалния си акаунт в WeChat, посочвайки, че коригира стратегическия фокус на дейността си, както и че другите бизнес линии на компанията в Китай ще продължат.

Китайската онлайн книжарница на Kindle ще спре да продава електронни книги от 30 юни следващата година, макар че потребителите ще могат да продължат да свалят всички купени от тях книги цяла година след това.

През 2024 г. компанията ще премахне приложението Kindle от китайските магазини за приложения.

Amazon твърди, че спирането на бизнеса с Kindle в Китай не се дължи на правителствен натиск или цензура.

„Оставаме ангажирани с нашите клиенти в Китай. Като международна компания, ние периодично правим оценка на своите предложения и правим корекции, където и да работим“, посочва говорител на Amazon. „С нашето портфолио от бизнеси в Китай ще продължим да създаваме иновации и да инвестираме там, където може да предоставим стойност на нашите клиенти“.

Продължаващите бизнеси на Amazon в Китай са международната онлайн търговия, рекламата и облачните услуги. Компанията затвори китайския си онлайн магазин през 2019 г.

През декември миналата година Ройтерс писа за продължаващите от десетилетие усилия на Amazon да спечели благоволението на Пекин, така че да опази и развие бизнеса си в Китай.

В текста се описва как бизнесът с Kindle е бил един от онези, които компанията е искала да разшири в Китай. Според вътрешен документ на Amazon от 2018 г., разгледан от информационната агенция, посочва, че към края на 2017 г. Китай се е превърнал в най-големия пазар на Kindle в света, „отговаряйки за над 40% от продадените глобални обеми от нашите устройства“.

Други западни интернет компании, включително LinkedIn, Yahoo и Airbnb, орязаха услугите си или напълно се оттеглиха от Китай през последните месеци предвид усилията за затягане на контрола върху онлайн съдържанието и новите закони, насочени към споделянето на данни и потребителската неприкосновеност. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още