Тайванската компания Hon Hai Precision Industry, известна още като Foxconn, отчете печалба, която надмина очакванията, след като успя да поддържа производството си работещо въпреки недостига на компоненти и ограниченията в Китай, свързани с пандемията, пише Bloomberg.
Hon Hai, която е най-големият поддоставчик на Apple, отчете 29,5 млрд. нови тайвански долара (989 млн. щатски долара) нетна печалба за тримесечието до март. Сумата надмина средната прогноза за 28,5 млрд. нови тайвански долара. Приходите са достигнали 1,41 трлн. нови тайвански долара, обяви компанията.
Hon Hai е най-голямата от групата доставчици на Apple, които сега се борят с продължителния недостиг на компоненти и с логистичните затруднения в резултат на блокадите заради Covid-19 в Китай. Но тайванската компания, която произвежда всичко – от iPhone до настолни компютри Dell и конзоли Sony PlayStation в китайските си заводи, успя да задържи производството си стабилно. Мащабът на Hon Hai също ѝ дава възможности за преговори с клиентите и доставчиците.
Най-големият поддоставчик на електроника в света днес заяви, че очаква приходите му да останат почти без промяна през настоящото тримесечие предвид несигурността, свързана с мерките заради Covid-19. Компанията очаква силен растеж на облачните и мрежовите продукти, въпреки че бизнесът ѝ с потребителска електроника може леко да се свие.
Въпреки че заводите на Foxconn в Китай са стабилни и работят, включително ключовите технологични центрове в Шънджън и Джънджоу, ситуацията на място може бързо и непредвидимо да се промени.
Докато бизнесът с потребителска електроника е изправен пред потенциално забавяне, компанията прави стъпки, чрез които да диверсифицира бизнеса си и се насочва към нови амбиции: електромобилите.
Това желание зависи от електрическите пикапи на Lordstown Motors Corp. В четвъртък Lordstown каза, че е завършила продажбата на своя завод за електромобили в Охайо на Hon Hai за 230 млн. долара. Чрез сделката Foxconn планира да разшири своята клиентска база и да създаде първото си място за производство на електромобили в Северна Америка.
Председателят на компанията Йънг Лиу каза, че разширяването на бизнеса в посока електрически превозни средства е основният приоритет на Hon Hai. Компанията се насочва към 5% пазарен дял през 2025 г. Целта ѝ е продаде 500 хил. до 750 хил. електромобила през тази година.
Производството в завода в Охайо трябва да започне през втората половина на тази година, докато масовото производство във фабриката за електромобили на Foxconn в Тайланд се очаква да стартира през 2024 г.