Japan Display заяви, че планира да започне производството на нов дисплей, който значително намалява потреблението на енергия и удължава живота на батерията на умните часовници и на друга потребителска електроника, предава Ройтерс.
Производителят на малки екрани, ползвани в смартфони, автомобили и други продукти, „води преговори с редица клиенти и планира да започне масово производство от 2024 г.“, обяви компанията. Сред нейните най-големи клиенти се нарежда Apple.
Japan Display, която очаква 11,3 млрд. йени (93 млн. долара) оперативна загуба за годината, завършила на 31 март, среща трудности в битката си с конкуренцията, докато потребителите се насочват към OLED екрани. Наскоро компанията трябваше да свие производството си заради недостига на чипове.
Новият компонент, който е покрит с малки транзистори, е известен като задна платка и съставлява един от слоевете в LCD. Те се ползват и при OLED дисплеите.
Japan Display твърди, че платката ползва до 40% по-малко батерия от конвенционалните компоненти и също така подобрява разделителната способност на екрана, което я прави подходяща и за устройства за виртуална реалност.
Компанията заяви, че очаква новият компонент за екрани да генерира 50 млрд. йени (411 млн. долара) приходи годишно в рамките на петгодишен период.