Тримесечната печалба на китайския технологичен гигант Lenovo Group нарасна с 62% до историческия връх от 640 млн. долара, показват финансовите резултати на най-големия производител на персонални компютри. Постижението се случва, докато нарастващата популярност на хибридната работа продължава да тласка нагоре търсенето на персонални компютри, предава Ройтерс.
Приходите за тримесечието, завършило на 31 декември, са се увеличили със 17% до 20,1 млрд. долара – също рекорд, спрямо средна прогноза за 18,4 млрд. долара, дадена от 10 анализатори, анкетирани от Refinitiv.
„Структурните индустриални сили доминираха световния пазар, включително ускорените инвестиции в дигиталната трансформация, новите изисквания за ИТ услуги, непрекъснато нарастващата популярност на облака и тенденцията за хибридна работа“, посочва Lenovo в изявление.
„Тези пазарни особености послужиха като силен катализатор за стабилния двуцифрен растеж на компанията в трите ѝ бизнес групи“, допълва Lenovo.
Производителят заяви, че търсенето на персонални компютри по света, като се изключи Chromebook, е записало третия си най-висок темп на растеж от 1998 г. насам. Клиентите купуват повече премиум, преносими и висококачествени компютри заради нарастващата популярност на работата от дистанция.
Въпреки че международният дефицит на полупроводници, който засегна различни индустрии, включително автомобилните производители, остава предизвикателство за бизнеса, има признаци за облекчаване на този проблем, коментира Lenovo, допълвайки, че е напът да постигне средносрочната си цел за удвояване на нетния си марж.
Lenovo е най-големият производител на компютри в света, като си извоюва 24,6% пазарен дял от световните продажби на компютри за четвъртото тримесечие на 2021 г. Той е следван от HP и Dell, сочат данни на компанията за пазарни проучвания Gartner.