Японският технологичен концерн Sony представи своите очила за виртуална реалност PlayStation VR2 в момент, в който конкуренцията в областта на виртуалната реалност продължава да се изостря.
Meta, компанията майка на Facebook, например, е отделила 10 млрд. долара през следващата година, за да насочи вниманието си към метавселената - цифров свят, в който се надява хората да работят и да се забавляват с помощта на очилата Meta Quest 2, струващи 299 долара.
Но компании като Sony могат да привлекат хора, търсещи очила, с които безпроблемно да се свързват и играят игрите на своите конзоли PlayStation.
VR очилата на Sony изискват PlayStation, за да работят, докато Meta Quest 2 за 299 долара може да се свърже с компютър за приложения за игри, изискващи много енергия, или да работи без кабел за по-малко интензивни задачи.
Sony все още не е обявила цената на продукта си, но той изглежда подобно на Meta Quest 2 и, подобно на очилата на Facebook, се предлага с два контролера, които се използват за навигация във виртуалната реалност.
Според медийни спекулации Apple също се очаква да пусне на пазара продукт за виртуална реалност през следващата година.
„Нашата цел е да създадем устройство, което не само ще се превърне в привлекателна част от интериора на вашата всекидневна, но и ще ви накара да се потопите в света на играта до степен, в която почти ще забравите, че използвате очила или контролер", заяви изпълнителният директор на Sony Хидеаки Нишино в съобщение.
Компанията съобщи, че новият продукт ще включва диск за регулиране на лещите, така че потребителите да могат да подбират разстоянието между очите си, за да оптимизират гледката си. Той е с по-тънък дизайн от последната версия.
„Когато PS VR2 бъде пуснат на пазара, той ще направи огромен скок напред в начина, по който играем игри във виртуална реалност", каза Нишино, като отбеляза, че новият хедсет ще поддържа висококачествена 4K графика (хоризонтална разделителна способност от около 4000 пиксела, четири пъти над пикселите на Full HD дисплеите), проследяване на главата и др.