Стартъпът за електрически тротинетки и велосипеди Lime набра 523 млн. долара под формата на конвертируем дълг и финансиране със срочни заеми, докато се подготвя да стане публична компания през следващата година, предава Bloomberg.
Редица инвеститори, включително фондът за растеж на Абу Даби, Fidelity Management & Research Company, Uber Technologies Inc. и фондове, управлявани от Highbridge Capital Management, са се ангажирали с вложения за 418 млн. долара. O’Connor на UBS предостави срочен обезпечен заем за 105 млн. долара.
Базираната в Сан Франциско стартираща компания, чието официално фирмено име е Neutron Holdings Inc., планира да използва по-голямата част от инвестицията, за да разшири автопарка си от най-новия си модел електрически велосипеди и тротинетки Gen4.
„Смятаме, че това е голям знак за подновеното доверие в микромобилността“, каза главният изпълнителен директор Уейн Тин пред Bloomberg. Компанията ще използва около 20 млн. долара от финансирането, за да разработи по-устойчив хардуер и да намали въглеродния отпечатък от веригите си за доставки - част от целта на компанията да достигне нетни нулеви въглеродни емисии до 2030 г.
„Определено смятаме, че това е важна стъпка за публичното предлагане на Lime през следващата година“, каза Тин. „Фактът, че този кръг беше презаписан, показва, че инвеститорите също са уверени в това“.
Най-близкият конкурент на Lime, Bird Global Inc., стана публична компания през миналата седмица чрез сливане с компания за придобиване със специална цел (SPAC), наречена Switchback II Corp., и започна да се търгува на Нюйоркската фондова борса с код BRDS. Сделката със SPAC-а първоначално оцени Bird на около 2,3 млрд. долара. Компанията предлага тротинетки под наем по тротоарите в повече от 350 града. В България компанията е представена от септември 2019 г. чрез партньора си Brum, който ползва платформата на Bird.
Сега Тин не уточни дали Lime ще преследва публично предлагане чрез SPAC, директно листване или първично публично предлагане. „Ще разгледаме всички тях и ще изберем този вариант, който има най-голям смисъл въз основа на това, което се случва на пазара по това време“, каза той.
Началото на пандемията на коронавируса нанесе удар на Lime, тъй като хората ограничиха пътуванията и избягаха от градските центрове, където е разположена по-голямата част от тротинетки, принуждавайки индустрията за микромобилност да съкращава персонал и да свива операциите си.
Въпреки това тъй като градовете се отвориха отново, индустрията се възползва от хората, които отново търсят електрическите велосипеди и тротинетки като начин да пътуват до работното място и да се придвижват из града, без да ползват понякога препълнения градски транспорт.
Lime стартира в повече от 80 нови града само през тази година и има автопарк от над 200 000 превозни средства. В България стартъпът навлезе в столицата София през лятото на 2019 г., а година по-късно влезе и в Пловдив.