Повече от 750 000 робота FANUC и 4,5 милиона контролера FANUC са инсталирани в заводи по целия свят. Производствените фабрики на японската компания са почти изцяло автоматизирани и роботизирани, като в тях се използват повече от 4000 робота. Тези роботи работят 24/7 и изпълняват различни задачи, като в една от фабриките роботи сглобяват новите роботи на FANUC. В България днешният световен лидер в индустриалната автоматизация и роботизацията FANUC открива свое представителство през далечната 1981 г. През следващите няколко години компанията планира нови инвестиции в материална база, във възможности за обучение и технологии в региона.
"Българските компании са все по-склонни да инвестират в иновативни решения - коментира управителят на "ФАНУК България" инж. Христо Гилищаров - Решението за автоматизацията на едно производство е строго индивидуално и представлява своеобразно ноу-хау на всяка една компания. Безспорен факт е, че водещите сектори, които произвеждат продукти с висока добавена стойност, са най-отворени за иновации.
Ръстът на броя на инсталираните индустриални роботи в България в периода 2014-2019 г. е 23% съгласно доклада на IFR (Международната федерация по роботика). Този ръст показва, че автоматизацията и роботизацията на производствените процеси се превръщат във все по-голям приоритет за всички български компании, които искат да подобрят своята конкурентоспособност, да оптимизират своята устойчивост предвид ситуацията на пазара на труда и да посрещнат все по-комплексните предизвикателства в своите производства. "Роботите доказано са ключът към по-висока производителност и постигането на по-висока ефективност", пояснява г-н Гилищаров.
Автоматизацията в България
"България е сред първите държави, в които FANUC започна дейността си в чужбина - коментира Шиничи Танзава, президент и главен изпълнителен директор на "FANUC Europe" - Вече 40 години българският клон обслужва клиентите ни в региона и по този начин допринася за ефективността на тяхното производство. Клонът отговаря за клиентите от България, Гърция, Северна Македония, Албания и Кипър и служи като регионален център на FANUC".
"Въпреки че разходите за труд в региона все още са ниски в сравнение с други части на Европа, ние виждаме потенциал за повишаване на автоматизацията и роботизацията в страната и региона. Ето защо планираме да продължим да развиваме клона на FANUC в България, за да отговорим на изискванията на нашите клиенти. Стремим се да адаптираме решенията си към нуждите на различните пазари и да се развиваме заедно с нашите клиенти в дългосрочен план", допълва г-н Танзава.
Кадрите
През последните 4 години FANUC увеличи с 28% броя на своите служители в Европа, като те вече са над 1700. Повече от две трети от служителите на корпорацията отговарят или за техническата поддръжка, или са инженери в сервизите.
"Инженерите по роботика в България са с умения за проектиране, инсталиране, експлоатация и поддръжка на роботизирани производствени системи и стават все повече - смята г-н Гилищаров - Въпреки това непрекъснато трябва да се полагат целенасочени усилия за обучението на кадри с компетенции, адекватни на нуждите на българската индустрия. Намирането на достатъчно и добре подготвени кадри е проблем, който се стремим да решим с Академия FANUC, където обучаваме нужните специалисти за нашите настоящи и бъдещи клиенти", добавя управителят на "ФАНУК България".
Инвестиции и визия за развитие в региона
FANUC подкрепи своята европейска мрежа за сервиз и поддръжка, инвестирайки през последните 5 години над 120 милиона евро за разширяване на своите поделения в Европа, като планира да инвестира още 180 милиона евро през следващите три години. Планирани са нови разширения в повече от 10 европейски страни, сред които и България. Компанията е инвестирала над 100 милиона евро в складови наличности на резервни части, които са достъпни за всички европейски поделения, за да осигури наличност на нужните резервни части над 99,9%.
"Ще продължим да укрепваме нашата търговска и сервизна мрежа в България и региона, като продължим да инвестираме в човешкия потенциал, за да можем да прилагаме нашия принцип "Обслужването е на първо място" и да гарантираме максимално време за работа на продуктите на FANUC във фабриките на нашите клиенти. - заявява г-н Танзава. - Ние ще продължим да инвестираме в материалната база на "ФАНУК България", във възможностите за обучение и технологии, за да подкрепяме нашите клиенти и занапред, като по този начин допринасяме за конкурентоспособността на българската производствена индустрия."