Samsung Electronics вероятно е записала 38% ръст на печалбата за тримесечието от април до юни, благодарение на високите цени на чиповете и на търсенето, предизвикано от родения по време на пандемията потребителски апетит за електроника, както и заради възстановяването на инвестициите в центровете за данни, предава Ройтерс.
Оперативната печалба на най-големия производител на чипове с памет и на смартфони вероятно се е покачила до 11,3 трлн. вона (10 млрд. долара) според прогноза на Refinitiv SmartEstimate, дадена от 20 анализатори.
Силното представяне на южнокорейския технологичен гигант е записано въпреки продажбата на по-малко смартфони между януари и март. Освен това подчертава огромното търсене на чипове, което доведе до изчерпване на запасите и до запълване на продуктовия капацитет.
Показателят ще нарасне с 20% спрямо първото тримесечие и е най-високата оперативна печалба за второто тримесечие на Samsung от 2018 г. насам. Приходите вероятно са се увеличили с 15,4%.
Samsung трябва да обяви предварителните си резултати за второто тримесечие тази седмица.
Подразделението за чипове на компанията е спечелило от нарасналите цени на чиповете с памет, надхвърляйки очакванията на анализаторите, а продажбите също са се увеличили.
Цените на DRAM чиповете, широко използвани в сървъри, мобилни телефони и други изчислителни устройства, са скочили с 27 на сто в сравнение с тримесечието до края на март, а тези на NAND чиповете, които служат на пазара за съхранение на данни са скочили с 8,6% според Trendforce.
Печалбата на бизнеса на Samsung в бизнеса с дизайн на чипове и поддоставки на полупроводници също се е повишила, отчасти защото операциите в ударената ѝ от буря фабрика в Тексас са се върнали към нормалната си работа, твърдят анализатори.
Те прогнозират, че оперативната печалба на подразделението за чипове е нараснала с 22% за периода от април до юни спрямо същия период от година по-рано до около 6,6 трлн. вона.
Но продажбите на смартфони на Samsung са се свили до около 59 млн. за април-юни спрямо 76 млн. през първото тримесечие според Shinyoung Investment & Securities, след като продажбите на най-новия флагман на компанията, пуснат на пазара в средата на януари, са се забавили.
По-слабото търсене в Индия, която беше силно засегната от пандемията през тримесечието, както и проблемите с доставките на някои мобилни процесори, може да са засегнали продажбите, допълват анализатори. Според тях оперативната печалба на мобилния бизнес е достигнала 2,9 трлн. вона.