SoftBank Group съкращава работни места в глобалния си бизнес с роботи и е спряла производството на робота Pepper, докато конгломератът свива своите амбиции в индустрията, твърдят източници, запознати с въпроса, и документи, разгледани от Ройтерс.
Производството на хуманоида Pepper, рекламиран като първия робот, който има „сърце“, е било спряно миналата година, посочват документите и източниците. Според източниците рестартирането на производството може да е скъпо начинание.
Изграден от Foxconn в Китай, Pepper беше направен с цел да помага за преодоляване недостигна на работна сила, но така и не успя да привлече много клиенти. Само 27 хил. такива робота са били произведени според един от източниците.
Оттеглянето отразява отдръпването от плана на главния изпълнителен директор Масайоши Сон да направи SoftBank лидер в индустрията за роботи, произвеждайки хуманоидни машини, които могат да обслужват клиенти и да се грижат за деца.
SoftBank планира да съкрати около половината от общо 330-те си работни места във Франция през септември, твърдят документи и четирима източници. Всичко това засяга сърцевината на бизнеса с роботи на SoftBank, чиито основи лежат върху придобиването на френската компания за роботика Aldebaran през 2012 г.
Половината от служителите вече са съкратени от по-малки търговски операции в САЩ и Великобритания, коментират трима от източниците. Служители в Япония са били пренасочени към други звена. Всички източници са пожелали да останат анонимни, защото нямат право да коментират въпроса пред медиите.
Във Франция продължават преговорите за съкращенията, а окончателната бройка все още не е решена, твърди говорител на SoftBank. Съкратени са работници и в САЩ, и Обединеното кралство, а в Япония са били прехвърлени към други позииции, потвърждава той, но отказва да разкрие повече подробности.
SoftBank „ще продължи да прави значителни инвестиции в следващото поколение роботи, за служи на своите клиенти и партньори“, заяви френското ѝ звено за роботи.
Културни сблъсъци
SoftBank Robotics пусна Pepper през 2014 г. и той се превърна в лицето на конгломерата, въплъщавайки оптимистичната визия на Сон за едно подкрепено от технологиите бъдеще, докато компанията разширява инвестициите си зад граница.
Но зад кулисите е имало културни сблъсъци между френския бизнес и мениджмънта в Токио, които са засегнали разработката на роботи, а продажбите за били повлияни от ограничените функционалности на Pepper, твърдят трима източници.
В крайна сметка SoftBank се е фокусирала повече в производството на продукти като почистващия робот Whiz. Френският бизнес е оставал все повече в сянка, допълват те.
Конгломератът започна да продава активи, включително мажоритарния си дял в компанията за роботика Boston Dynamics, а Сон се концентрира повече върху инвестициите чрез Vision Fund.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО