Производителите на батерии, които се опитват да открият търговско приложима технология за производството на по-мощни и по-екологични батерии, вече виждат светлина в края на тунела, след като един разработчик обяви, че ще тества твърдотелни литиево-серни клетки – като продуктът потенциално може да бъде използван в редица индустрии като авиацията, корабоплаването, отбраната и тежкотоварните електрически превозни средства, съобщава Electric Hybrid VehiclTechnology.
Компанията Oxis Energy си сътрудничи с някои европейски концерни при разработването на твърдотелни литиево-серни клетки в продължение на почти четири години. След като постига технологичен пробив преди три години, Oxis патентова своята технология.
Доставката на първите батерии могат да започнат през есента на тази година, като технологията по изграждането им е идентична с тази при литиево-серните и литиево-йонните батерии.
Първото поколение твърдотелни литиево-серни клетки предлагат енергийна плътност от 550 ватчаса на килограм (Втч/кг) и се очаква да бъдат пуснати в продажба до лятото на 2022 г. Доставките на батерии с енергийна плътност от 700 Втч/кг ще започнат през есента на 2023 г.
Oxis е договорила доставки с японската компания Sanyo Trading Company Ltd. Капацитетът на една клетка ще варира от 10 до 20 амперчаса.
Компанията е определила прогнози производствени цели за батерии с енергийна плътност от съответно 600 и 900 Втч/кг, които трябва да бъдат постигнати до 2026 г.
„Клиентите ни са информирани, че всички нови програми ще използват технологията за твърдотелни литиево-серни клетки. Въз основа на нашата клиентска база в САЩ знаем, че производителите на самолети приветстват прехода от конвенционални към твърдотелни литиево-серни клетки. Нашата технология е по-безопасна от литиево-йонните батерии“, изтъква главният изпълнителен директор на Oxis Хю Хемпсън Джоунс.
Масовото производство на клетките ще започне в завода на компанията в Бразилия, който трябва да бъде изграден през 2023 г.