Глобалните продажби на персонални компютри са нараснали с най-бързия си темп от две десетилетия през първото тримесечие, тъй като хората си купуват компютри, които да им помогнат да работят и учат от дистанция по време на кризата с Covid-19, твърди компанията за пазарни проучвания Gartner, цитирана от Ройтерс.
Продажбите, които включват както тези на лаптопи, така и на настолни компютри, са скочили с 32% до 69,9 млн. бройки, допълва Gartner.
Китайската Lenovo Group е първа с пазарен дял от 25,1%, следвана от HP, Dell Technologies, Apple и Acer Group.
„Този растеж трябва да бъде разглеждан в контекста на два уникални фактора: сравнението спрямо един притеснен от пандемията пазар и сегашния световен недостиг на чипове“, коментира Микако Китагава, директор проучвания в Gartner. „Без хаоса в доставките в началото 2020 г., растежът през това тримесечие можеше да е по-слаб“.
Свързаният с коронавируса скок в търсенето, както и безпрецедентният дефицит на микрочипове засегнаха веригата на доставките на персонални компютри.
Въпреки че недостигът първоначално беше концентриран в автомобилната индустрия, сега се простира и в редица други, като потребителската електроника, включително засяга производството на смартфони, хладилници и микровълнови печки.
Gartner твърди, че търсенето на Chromebook на Google, които не са включени в нейния анализ, се е утроило през първото тримесечие, благодарение на силното търсене от образователни институции в Северна Америка.
„Все още е разумно да заключим, че търсенето на персонални компютри ще остане силно, дори и след като рестрикциите за стоене у дома бъдат разхлабени“, допълват от Gartner.