Компанията, която стои зад мобилната марка Nokia, обнови своята гама от смартфони в четвъртък с множество нови бюджетни модели, тъй като се бори да се конкурира с утвърдени играчи като Samsung и Apple.
Финландският стартъп HMD Global притежава лиценза за проектиране и продажба на телефони от марката Nokia, откакто през 2016 г. купи подразделението за мобилни телефони на телекомуникационната група от Microsoft. Оттогава фирмата пусна няколко смартфона и „конвенционални телефони“ - включително обновени версии на носталгични устройства, като „банановия телефон“ 8110 и сгъваемия 2720.
Това е най-голямото разширяване на портфолиото на марката до момента, включващо шест нови смартфона - Nokia X20, Nokia X10, Nokia G20, Nokia G10, Nokia C20 и Nokia C10, разпределени в три отделни серии.
Серията X е в горната част на гамата по отношение на ценообразуването и характеристиките. G е малко по-достъпна от X. С е най-евтиното предложение от групата. Цените започват от 75 евро (89 долара) за Nokia C10, докато Nokia X20 - топ устройството от всичките шест, се продава на дребно на 349 евро, или около 415 долара.
X-серията е в премиум сегмента с двата модела Nokia X20 и Nokia X10, като идват с тригодишна гаранция и 100% компостируем калъф за защита от случайно изпускане и падане.
С X20 получавате 6,67-инчов екран, четири камери отзад с 64-мегапикселова основна леща и възможност за свързване към супербързата 5G мрежа. X20 и по-евтиният X10, на цена от 309 евро, се захранват от чипсета Snapdragon 480 на Qualcomm 480 5G, работят с операционната система Android на Google и идват с три години актуализации на защитата, както и тригодишна гаранция - една година повече от тази, предлагана за сериите G и C.
X20 също има новата функция Dual Sight, която ще активира две камери едновременно, за да можете да заснемете множество ракурси на обектите. След това можете да завършите „творбата“, като си създадете собствен воден знак.
Зарядното устройство и слушалките са премахнати от комплекта в кутията като принос към редуциране на електронните отпадъци в околната среда, 12 000 от които са генерирани от зарядни устройства за мобилни телефони в ЕС всяка година. USB кабелът остава в кутията, а при необходимост зарядно устройство може да се купи допълнителнo.
Събраните от тези продажби средства ще бъдат дарени на CLEAR RIVERS, благотворителна организация, която работи за изчистване на пластмасовите отпадъци от международните водни пътища.
Жестока конкуренция
Nokia се затруднява да спечели значителен дял от пазара на смартфони поради ожесточената конкуренция от Apple, Samsung и китайски играчи като Huawei и Xiaomi. Това е проблем, който тормози и производители като Sony и LG. Последният, някога водеща марка на Android, заяви по-рано тази седмица, че ще напусне пазара на смартфони.
„Мисля, че ще продължи да бъде много трудно за (Nokia) да се конкурира в най-високите предложения на пазара - ето защо сега те се насочват към по-ниски ценови диапазони“, заяви пред CNBC Франсиско Жеронимо, асоцииран вицепрезидент за Европа в компанията за пазарни проучвания IDC.
„От друга страна, те работят доста усилено, за да проникнат на пазара B2B (бизнес към бизнес), което е много добра възможност за тях, тъй като няма много играчи, които предлагат привлекателно портфолио“.
Смартфоните с марка Nokia представляват едва 0,6% от пазара през миналата година, според данни на IDC, като така компанията е продала по-малко телефони от LG и китайската Honor. HMD обаче се представи добре при конвенционалните телефони, управлявайки 16% дял от този пазар през 2020 г.
HMD се надява да се засили в корпоративния сектор, предлагайки и нови услуги, за да намери други източници на доход. Компанията, която е финансово подкрепена от Nokia, Google и други големи инвеститори, стартира SIM карта с глобален роуминг на данни, наречена HMD Connect миналата година. Тя успя да излезе дори на печалба, след като даде приоритет на онлайн продажбите при коронавирусната пандемия.
HMD стартира и нова мобилна мрежа във Великобритания, наречена HMD Mobile. Компанията ще работи като мобилен оператор на виртуална мрежа или MVNO, което означава, че трябва да разчита на мрежовата инфраструктура на друга телекомуникационна фирма. Пакетите ще започват от 6,50 паунда на месец. Операторът няма да предложи 5G веднага, но компанията заяви, че работи върху това услугата да е „готова за 5G“.
Гамата от аудио аксесоари Nokia се разширява с Nokia Lite Earbuds
С помощта на лесни за управление сензорни контроли за музика, гласов асистент и обаждания, слушалките Nokia Lite Earbuds вече се предлагат в световната търговска мрежа. Калъфът с джобен размер предоставя около шест допълнителни зареждания за слушалките. Това се равнява на близо 36 часа активно слушане, което е почти два пъти повече от стандартната норма. The Nokia Lite Earbuds (BH205) ще бъдат налични в цветове Polar Sea и Charcoal на средна препоръчителна цена от 39 евро.