Многомилиардната сделка на Microsoft Corp. за изграждане на персонализирани версии на нейните очила HoloLens за американската армия се придвижва с една стъпка напред, една година след като Сенатът започна да размишлява за замразяване на половината от договора, предава Bloomberg.
Сделката, първоначално разкрита преди три години, сега се оценява на 21,9 млрд. долара за 10 години, твърди Microsoft. Споразумението ще е първоначално за пет години, с възможност за добавяне на още пет години. Производителят на софтуер ще произвежда устройствата за добавена реалност в САЩ. Армията също обяви сделката за договора в сряда на своя уебсайт.
Акциите на Microsoft поскъпнаха с 3,1% след новината и затвориха на ниво от 235,77 долара в Ню Йорк.
Първоначалният ангажимент включва оборудване на цялата дивизия Close Combat Force, повече от 120 000 войници, каза Microsoft. Договорът включва и някои облачни услуги на Azure.
Програмата, известна като Интегрирана система за визуално увеличаване, или IVAS, има за цел да разработи „хедс-ъп дисплей“ за сухопътните войски на САЩ, подобно на тези на пилотите на изтребители, използвани в пилотската кабина. Системата ще позволи на командирите да показват информация върху козирка пред лицето на войника и ще включва и други функции като такава за нощно виждане. През октомври 2018 г. американската армия възложи на Microsoft договор за 480 млн. долара за адаптиране на нейните устройства HoloLens AR, комплект очила, които наслагват холограми върху зрителното поле на потребителя, за програмата.
Устройствата „предоставят платформа, която ще увеличи безопасността на войниците и ще ги направи по-ефективни“, каза Алекс Кипман, технически сътрудник на Microsoft, в публикация в блога на корпорацията. „Програмата осигурява повишена осведоменост за ситуацията, позволявайки обмен на информация и вземане на решения в различни сценарии“.
Microsoft предлага устройствата HoloLens на корпоративни клиенти за дистанционни ремонти и обучение и на образователни институции за холографски обучения. През миналия месец компанията представи нов софтуер, който има за цел да разпространи предимствата на разширената и виртуална реалност сред по-широк кръг клиенти, включително потребители, които не могат да платят няколко хиляди долара за устройство и за разширен набор от приложения.