Акциите на Apple Inc. се обезцениха с повече от 3% в следборсовата сесия, след като предпазливите прогнози на ръководителите засенчиха тримесечните ѝ приходи, които за първи път достигнаха 100 млрд. долара.
Въпреки че компанията не предостави официална прогноза за четвърто поредно тримесечие, ръководителите заявиха, че ръстът на продажбите от AirPods и други носими устройства ще се забави през текущото тримесечие. Те също така предупредиха, че продажбите на услуги през периода ще бъдат по-слаби в сравнение с година по-рано, предава Bloomberg.
„Беше изключително силно тримесечие. Това, което вероятно натовари акциите в момента, е, че те не дадоха официални прогнози“, казва Шанън Крос от Cross Research.
Продажбите са нараснали с 21% до 111,4 млрд. долара за периода, приключил на 26 декември, се казва в изявление на компанията в сряда. Според данните, събрани от Bloomberg, анализаторите очакваха средно 103,1 млрд. долара. Печалбата беше 1,68 долара на акция, което също надмина прогнозите на Wall Street.
Очакванията към Apple бяха твърде високи по отношение на предположенията за нов „супер цикъл“ около iPhone, при който милиони съществуващи потребители надграждат застаряващите си телефони. Компанията наскоро представи и други нови устройства, включително актуализиран Apple Watch, а търсенето за iPad, Mac компютри и услуги нарастват, защото потребителите работят и учат от дома по време на пандемията. Акциите поскъпнаха с повече от 20% през последните три месеца, затваряйки в сряда в Ню Йорк на ниво от 142,06 долара.
Приходите бяха стимулирани от iPhone 12, първата линия на iPhone, която включва четири нови модела и 5G възможности. Продажбите на мобилни телефони са генерирали 65,6 млрд. долара, което лесно надмина прогнозите на Wall Street за 60,3 млрд. долара. Потребителите бяха привлечени от възможностите за 5G, особено в Китай, и подобрените функции на камерата на по-високия клас модели.
„Тази сила в продажбите на iPhone е доказателство за биковете на Apple, че поредният цикъл на iPhone може да е налице“, казва Дан Морган, старши портфолио мениджър в Synovus Trust Company. Последният супер цикъл се случи с iPhone 6 през 2014 г. и представянията оттогава „се чувстват по-скоро като вълнички, противоположни на вълна", добавя той.
В САЩ средната цена на дребно на iPhone се е повишила до 873 долара от 809 долара преди година, защото мнозина купувачи гравитират към по-скъпите версии, разкрива проучване на клиентите от Consumer Intelligence Research Partners LLC. Подобренията в ценообразуването следват тенденцията на Кук за повишаване на средната продажна цена на iPhone, изсмуквайки по-висока печалба от устройствата, тъй като продажбите на единица спадат от пика от 231 милиона през фискалната 2015 година.
По време на конферентния разговор с анализаторите главният изпълнителен директор Тим Кук и главният финансов директор Лука Местри бяха уверени в бизнеса с iPhone. Те казаха, че по-скъпите модели iPhone 12 Pro и iPhone 12 Pro Max с по-добри камери се продават особено добре. Ръководителите също така подчертаха силните продажби в Китай, като заявиха, че там търсенето на iPhone с 5G възможности е много силно.
Броят на активните устройства надхвърля 1,65 милиарда през първото тримесечие, което включва над 1 милиард активни потребители на iPhone. Кук добави, че Apple е преживял най-голям брой актуализации на устройства през този период и отбеляза, че преминаването от други видове смартфони също е силно.
Освен iPhone Apple отчете продажби на iPad в размер на 8,44 млрд. долара, като прогнозираните прогнози бяха за 7,58 млрд. долара. През тримесечието компанията пусна преработен iPad Air и по-бърз модел от начално ниво. Приходите от Mac са за 8,68 млрд. долара, неуспявайки да отговори на прогнозите за 8,86 млрд. долара. Това се случва, въпреки че Apple пусна нов MacBook Pro, Mac mini и MacBook Air през тримесечието.
„Те вероятно са ограничени в предлагането през тримесечието. Все още има значителни закъснения за пратки за някои модели“, казва Крос.
Напливът при новите покупки на хардуер доведе и до силен растеж на сегмента на услугите, който включва App Store, iTunes, Apple Music и iCloud. Компанията отчете 15,8 милиарда долара от услуги през тримесечието, като прогнозите бяха за 14,9 милиарда долара.
Компанията подчерта силния растеж за абонаменти за iCloud, Apple Music и App Store, но не предостави подробности за ефективността на TV+, новата си услуга за стрийминг на видео. Наскоро компанията удължи безплатните пробни версии на TV + за още няколко месеца.
Apple пусна четири основни нови продукта през тримесечието в своя сегмент за носими устройства, дома и аксесоарите: Apple Watch Series 6, Apple Watch SE, мини колонката HomePod и слушалките AirPods Max. Тези устройства генерираха най-силното тримесечие досега за този сегмент с приходи от 12,97 млрд. долара. Анализаторите очакваха приходи за 11,84 млрд. долара.
Apple отбеляза значителен ръст във всички основни пазари, включително във „Велик Китай“, където продажбите скочиха до 21,3 млрд. долара от 13,6 млрд. долара преди година. Компанията отчита приходи от 46,3 милиарда долара в региона на Америка, което е с около 5 млрд. долара повече от преди година.