Продажбите на смартфони в Китай през 2020 г. са се сринали с 20,4% спрямо предходната година, сочат данни на правителството, цитирани от Ройтерс.
Броят на смартфоните, продадени на потребители, е спаднал до 296 млн. спрямо 372 млн. през 2019 г.
Данните на Китайската академия за информация и комуникация (CAICT), държавен мозъчен тръст, отразява както влиянието на кризата с коронавируса върху веригата на доставките и търсенето, така и продължаващата тенденция потребителите да задържат по-дълго смартфоните си, преди да се насочат към нов модел.
През 2019 г. продажбите на смартфони се свиха с 4% спрямо година по-рано, сочат данните на CAICT.
Производителите на смартфони навлязоха в 2020 г. с надеждата, че годината ще им донесе повече продажби, тъй като потребителите започнаха да се насочват към нови телефони, съвместими с развиващите се 5G мрежи в страната.
Но през първата половина на годината местните брандове Oppo, Vivo и Xiaomi се сблъскаха с голям спад на продажбите, докато Huawei, водещата китайска марка за висок клас устройства, продължи да увеличава пазарния си дял.
През второто полугодие продажбите на Huawei се забавиха, след като търговските рестрикции, наложени на компанията от Вашингтон, влязоха в сила, ограничавайки достъпа на компанията до ключови компоненти. Oppo, Vivo и Xiaomi увеличиха производството си с надеждата да вземат от дела на Huawei.
През есента Apple пусна в Китай първите си поддържащи 5G смартфони. Анализаторите продължават да са оптимистично настроени за приемането на устройствата, след като лоялните потребители на iPhone, които преди отлагаха покупките си, сега са готови да си вземат новите модели.
Производителите на смартфони са продали общо 25,2 млн. смартфона на потребителите в Китай през декември, което е с 12,8% спад на годишна база според CAICT.