IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Microsoft, Amazon и Google се борят за бъдещето на компютърните игри

Игри не само в хола, но и навсякъде: технологичните компании се опитват да си поделят най-голямата развлекателна индустрия

08:50 | 20.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;</em><em>Bridget Bennett/Bloombеrg</em></p>

Снимка: Bridget Bennett/Bloombеrg

Това е „конзолната война“, за която феновете трябваше да чакат дълго време: Във вторник Microsoft пусна следващото поколение на своята конзола Xbox по целия свят. Девет дни по-късно Sony представя новата си Playstation в Европа.

След хаотична последна година на разработка Microsoft пуска чифт нови игрови конзоли, Xbox Series S и X. Продуктите пристигат в срок, но не съвсем според плана. Microsoft забави най-очакваната игра Halo Infinite след бурна реакция от бета тестерите. Това оставя новата Xbox без нито една голяма ексклузивна игра тази година.

Конкурентната конзола, PlayStation 5 на Sony Corp., дебютира в четвъртък в световен мащаб с по-силен състав на игрите и инерцията от своя предшественик. Това ще затрудни Microsoft в наваксването, но според анализаторите новият Xbox е достатъчно убедителен, за да отблъсне лидерството на Sony от последното поколение конзоли, пуснато през 2013 г. Очаква се PlayStation 5 да продаде 4,6 млн. бройки тази година , в сравнение с 3,2 млн. за Xbox Series S и X, според компанията за проучване на пазара Omdia. Microsoft заяви, че очаква да продаде всеки Xbox, който произведе тази година, предава Bloomberg.

В Япония, където е седалището на Sony, огнището на пандемията беше далеч по-малко тежко и блокадите бяха минимални. Вирусът не е единственият виновен за несъответствията между двата продукта, но имаше влияние. А последиците за игрите на Microsoft ще продължат през следващата година и може би по-дълго, каза Фил Спенсър, ръководител на подразделението за Xbox. Но Спенсър е оптимист, че Microsoft може да използва инерцията от предишната си конзола, Xbox One. „Чувствам се много по-добре за нашата готовност за това стартиране, отколкото при Xbox One“, каза той във видео интервю за Bloomberg от домашния си офис. „И направихме това в средата на пандемията”.

Microsoft пусна оригиналния Xbox през 2001 г., заедно с хитовата си игра Halo. Това започнаха модерните конзолни войни между Microsoft и Sony. (Nintendo Co. обикновено се занимаваше със себе си). С всяка нова конзола двете компании се надцакваха в САЩ. PlayStation 2 изпревари Xbox. Xbox 360 изпревари PlayStation 3. PlayStation 4 надмина Xbox One.

За Xbox и Playstation това е първата актуализация от 2013 г. - всяко ново издание носи със себе си „конзолна война“ - за данните за продажбите, приходите и любовта на феновете. Но за Microsoft устройството е само един градивен елемент в стратегията, която трябва да пренесе компютърните игри в холовете до целия свят. И Microsoft не трябва да се бори предимно срещу Sony, а срещу Google и Amazon.

Визията се нарича „Cloud Gaming“ и има за цел да революционизира индустрията за игри на стойност 160 млрд. долара. Microsoft добавя услугата xCloud, която беше въведена през септември, безплатно за всеки Xbox: Абонамент, подобен на Netflix, за повече от 100 игри, които могат да се играят на всяко устройство. Очаква се новата конзола да помогне на услугата да пробие.

Последна актуализация: 18:21 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още