Освен на вътрешния си пазар китайският производител на смартфони Xiaomi спечели пазарен дял и в Европа през тримесечието до септември, след като доминацията на конкурента ѝ Huawei Technologies се стопи заради американските санкции, сочат пазарни данни, цитирани от Ройтерс.
Xiaomi се сдоби с третото място в световната класация на производителите на смартфони. Тя продаде 47,1 млн. устройства в рамките на третото тримесечие, или с 45% повече спрямо година по-рано, сочат данни на Canalys.
От юли до септември глобалният пазар на смартфони се сви с 1% на годишна база. Броят на продадените устройства намаля до 348 млн. бройки, но пък записа 22% ръст спрямо второто тримесечие, когато беше под силен натиск заради пандемията.
Samsung Electronics е на челната позиция, подпомогната от продажбите в Индия, където китайските брандове се сблъскаха с проблеми заради политическото напрежение.
Huawei слезе до номер две в глобален мащаб, а Apple, която пусна новите си модели iPhone по-рано този месец, зае четвърто място през последното тримесечие. И все пак според Counterpoint iPhone 11 е най-продаваният смартфон в Китай за периода, въпреки че не разполага с 5G технология.
Моментът, за който беше планирана премиерата на iPhone 12, намали продажбите на Apple в Китай, Хонконг, Тайван и Макао, обяви компанията в последния си отчет. Тя очаква да се завърне към растежа в Китай през настоящото тримесечие.
Както стана ясно вчера, в Китай Xiaomi е единствената марка, която записа растеж, по данни на Counterpoint. Нейните приходи от продажби нараснаха с 8% на годишна база. Целият китайски пазар на смартфони се сви, а продажбите се понижиха с 14 на сто.