Sony повиши прогнозата за годишната си печалба, след като отчете изненадващ ръст на същия показател за второто си фискално тримесечие. Това се дължи на факта, че гейминг бизнесът продължава да се радва на голямо търсене, породено от мерките за овладяване на Covid-19, предава Ройтерс.
Промените в прогнозата отразяват и добрия старт на японския анимационен филм “Demon Slayer”, който отчасти се дистрибутира от музикалното звено на Sony. Продукцията се радва на особено добри резултати в боксофиса в Япония след премиерата, която беше на 16 октомври.
По-високите приходи от гейминг и развлекателно съдържание валидират стратегията на главния изпълнителен директор Кеничиро Йошида за увеличаване на приходните потоци, които намаляват въздействието на променливите цикли на продажбите на хардуер.
Печалбата за юли-септември достигна 317,76 млрд. йени (3,05 млрд. долара), което е с 13,9% повече спрямо сумата от 278,96 млрд. йени за същия период на предходната година. За сравнение, средната прогноза на 11 анализатори, анкетирани от Refinitiv, беше за 197,55 млрд. йени.
Sony повиши прогнозата за годишната си печалба до 700 млрд. йени, спрямо по-ранната за 620 млрд. йени. Консенсусната прогноза на 24 анализатори е за 672,33 млрд. йени.
Сега фирмата прогнозира, че гейминг подразделението ѝ ще отчете 300 млрд. йени печалба, докато по-рано очакваше 240 млрд. йени.
Насочването на потребителите към сваляне на гейминг софтуер и абонаментни онлайн услуги по време на блокадите подкрепи печалбата, въпреки че конзолата PlayStation 4 е към края на своя жизнен цикъл.
Такива високомаржови приходи от онлайн решения вероятно ще помогнат на гейминг бизнеса на Sony да остане рентабилен през тази година въпреки големите маркетингови и производствени разходи, свързани с пускането на новата конзола PlayStation 5 следващия месец.
Междувременно Sony сви прогнозата си за своя бизнес със сензори, след като по-строгите ограничения, които САЩ наложиха на Huawei Technologies, пречат на глобалните доставчици да ѝ продават чипове. Sony е сред тези доставчици и използва американска технология без специален лиценз.
Китайският производител на смартфони е вторият по големина клиент на бизнеса на Sony със сензори за изображения след Apple, като носи около 20% от нейните приходи от този сегмент, равняващи се на 10 млрд. долара.


Румен Радев приема още две партии утре
"ДПС-НН": Охраната на Пеевски е от четирима служители на НСО, автомобилът е на партията
Хороскоп за 18 декември 2025
АГ-Варна получи дарение за отделението по неонатология
11 са камерите, поставени в тоалетните на 138 СУ
TotalEnergies не се интересува от активите на Лукойл
TotalEnergies: Диверсификацията е най-важната поука от руската история
TotalEnergies: Силно сме ангажирани със САЩ
TotalEnergies: Газ и ВЕИ ни трябва да центровете за данни
TotalEnergies: Търсенето на петрол продължава да расте
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Нов картел разтърси автомобилната индустрия в Европа
Окончателно: НС прие удължителния бюджет
Издадоха червена бюлетина на заподозрения за изчезването на 25 кг злато и 55 кг сребро от съд в Истанбул
Еднодневната винетка ще бъде въведена от 3 февруари 2026 г.