Надпревара между двата най-големи производителя на конзоли продължава, този път в период на засилено търсене на домашни развлечения заради коронавирусната пандемия, пише Wall Street Journal.
Сега Sony обяви, че ще пусне две версии на своята конзола PlayStation 5. Те ще излязат на пазара през ноември, като едната ще се предлага за 400, а другата - за 500 долара. И двете конзоли ще се появят в малък брой страни, включително САЩ и Япония, от 12 ноември, а в останалата част от света предлагането ще започне седмица по-късно.
Миналата седмица Microsoft също обяви, че от 10 ноември ще предложи две конзоли – Xbox Series X за 499 долара и Series S за 299 долара.
И при двете компании по-евтините устройства не разполагат с дисково устройство, но всичките четири модела са с подобрения спрямо предишните поколения конзоли в области като графиката и скоростта на зареждане.
Стратегията за пускане на две гейминг системи по едно и също време е нова за Sony и Microsoft, които се конкурират на този пазар от близо две десетилетия. Анализатори твърдят, че това може да доведе до по-силно търсене, отколкото при по-старите модели.
Според анализатора от KeyBank Capital Markets Тайлър Паркър по-евтините версии могат да увеличат броя на потребителите, които купуват конзоли от двете компании, както и тези, които искат да се прехвърлят от едната екосистема на другата.
Nintendo, която също се конкурира в предлагането на гейминг хардуер, пусна Switch, конзола, с която може да се играе както у дома, така и навън, през 2017 г. за 299 долара. Миналата година пък на пазара излезе само портативната версия за 200 долара.
Новите конзоли на Sony и Microsoft се появяват в момент на ръст на разходите за софтуер и хардуер за видео игри. В Съединените щати потребителските разходи за подобен тип хардуер, съдържание и аксесоари достигнаха 29,4 млрд. долара от началото на годината до август, което е с 23% повече спрямо същия период на миналата година, показват данни на компанията за пазарни проучвания NPD Group.
И все пак някои анализатори твърдят, че подобренията в графиката и в други области са по-умерени спрямо тези при предишните продуктови цикли. Това означава, че много от сегашните собственици на Xbox и PlayStation може да не са готови да заложат на нова конзола. Високата безработица в САЩ и на други пазари също може да попари търсенето този празничен сезон, твърдят анализатори.
„Има по-голямо търсене на домашно развлечение заради пандемията, но икономическите проблеми също ще създадат известни главоболия“, посочва анализаторът на Benchmark Co. Майк Хайки.
Над 106 млн. бройки PS4 бяха продадени до 31 декември 2019 г. по данни на Sony. Microsoft спря да разкрива броя продадени конзоли Xbox още в края на 2014 г., но анализаторът на IDC Луис Уорд твърди, че компанията е продала поне наполовина на тази бройка през същия период. Nintendo разкри, че е продала 61,4 млн. конзоли Switch до юни.
Уорд прогнозира, че Sony ще продаде около 4,8 млн. конзоли PS5 до края на годината, а Microsoft – 3,7 млн. Xbox Series X и S.