Глобалните продажби на смартфони са се свили с 20% на годишна база през второто тримесечие заради влиянието на пандемията на Covid-19 върху основните пазари, съобщава Gartner.
Компанията твърди, че общите продажби до крайни потребители са достигнали 295 млн. бройки, което е под 370-те млн. за второто тримесечие на 2019 г. Понижението е свързано с факта, че почти всички ключови пазари се сблъскват с ограничения, които са повлияли на търсенето през периода, пише MobileWorldLive.
„Ограниченията на пътуванията, затварянето на магазините и по-предпазливите покупки на продукти, които не са от първа необходимост, по време на пандемията доведоха да второ поредно тримесечие на спад на продажбите на смартфони през тази година“, твърди старши директорът по проучванията Аншул Гупта.
Gartner посочва, че подобряването на ситуацията с пандемията в Китай е довело до известно възстановяване, но продажбите в страната все пак са се свили със 7 на сто до 94 млн. бройки.
Индия, за която Gartner подчертава, че е въвела по-строги блокади, включително чрез ограничаването на каналите за онлайн търговия, преживя най-големия спад от петте най-големи пазара в света. Продажбите там се сринаха с 46%.
Huawei наваксва
Gartner твърди, че Samsung и Huawei изравняват позиции. Южнокорейският гигант е продал 54,7 млн. смартфона през тримесечието. От своя страна, Huawei е продала 54,1 млн. бройки. Въпреки това продажбите на първата са се свили с 27,1%, а на втората – с 6,8 на сто.
„Huawei започна агресивно пускане на продукти и промоционални продажби в частност в Китай, и спечели от силната подкрепа от доставчиците на комуникационни услуги за нейните 5G смартфони“, твърди Гупта.
Apple остава на трета позиция, въпреки че нейните продажби остават без промяна – 38 млн. бройки.