IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мексико попада във фокуса на новите технологични вериги на доставките

Търговската война кара все повече доставчици на електроника да създават заводи извън Китай

20:31 | 24.08.20 г. 1
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Базираните в Тайван производители на електроника Foxconn и Pegatron са сред компаниите, които отправят поглед към нови фабрики в Мексико, твърдят източници, запознати с въпроса. Това се случва, докато търговската война между САЩ и Китай и коронавирусната пандемия карат компаниите да преосмислят глобалните вериги на доставките, предава Ройтерс.

Плановете могат да доведат до милиарди долари силно необходими свежи инвестиции във втората по големина икономика в Латинска Америка, която се насочва към най-лошата си рецесия от Голямата депресия насам.

Foxconn и Pegatron са известни като доставчици на част от производителите на смартфони, включително Apple. Все още не е ясно с кои компании ще работят в Мексико.

Според двама от източниците Foxconn планира да използва завод за производството на iPhone. Въпреки това, друг източник посочва, че засега няма сигнали за директното участие на Apple в плана.

Foxconn вероятно ще вземе финално решение за новата фабрика по-късно тази година, а работата ще започне след това, казват източниците, допълвайки, че не е сигурно, че компанията ще се придържа към този план.

Говорителят на Apple Джош Розенсток е отказал да коментира въпроса.

Pegatron води ранни преговори с наемодатели за допълнително звено в Мексико, най-вече за сглобяването на чипове и други компоненти, коментират източниците, които са пожелали да останат анонимни, защото въпросът е конфиденциален. Pegatron е отказала да говори по темата.

Foxconn разполага с пет завода в Мексико, които правят предимно телевизори и сървъри. Възможно е експанзията да подчертае една по-голяма промяна в глобалната верига на доставките и насочването извън Китай, предвид търговската война и кризата с коронавируса.

Всичко това се случва, докато администрацията на Доналд Тръмп разглежда финансови стимули, за да мотивира различни фирми да преместят производствените си звена от Азия в САЩ, Латинска Америка и Карибите. Същевременно Мексико има добро географско разположение, ниски заплати и часови зони, които са в полза на страната. Въпреки глобалната рецесия и опасенията за бизнес климата под управлението на президента Андрес Мануел Лопес Обрадор, правителствени данни показват, че чуждестранните инвестиции до голяма степен се задържат тази година.

„Компанията все пак се е свързала с мексиканското правителство“, твърди трети източник във връзка с плановете на Foxconn. Той допълва, че преговорите са в ранен етап и нарастващият брой на заразените с коронавирус в Мексико е сред основните притеснения за потенциалната инвестиция.

Foxconn, чието официално име е Hon Hai Precision Industry, обяви, че макар да продължава да разширява глобалните си операции и да е „активен инвеститор“ в Мексико, няма текущ план за увеличаване на тези инвестиции.

През юли Ройтерс писа, че Foxconn планира да инвестира до 1 млрд. долара, за да разшири завода си в Индия, където сглобява iPhone за Apple.

Председателят на Foxconn Лиу Йънг-уей коментира на инвеститорска конференция, проведена в Тайпе на 12 август, че светът се е разделил на Г-2 – две групи, след нарастването на напрежението между Пекин и Вашингтон. По думите му неговата компания работи по „две вериги на доставките, за да обслужва двата пазара“.

„Световната фабрика вече не съществува“, обяви той, допълвайки, че около 30% от продуктите на компанията сега се правят извън Китай – дял, който може да се увеличава.

Звеното на Foxconn – Sharp, заяви, че засилва производството на телевизори в Мексико. Миналата година Sharp каза, че ще отвори завод във Виетнам, в който да пренасочи част от китайското си производство. Компанията твърди, че не може да разкрие повече информация.

Според двама източници китайската Luxshare Precision Industry също обмисля изграждането на звено в Мексико тази година, за да се справи с войната на мита между двете най-големи икономики в света. Не е ясно кои продуктови линии обмисля да премести Luxshare, която според редица медии е водещ производител на слушалките на AirPods на Apple. Luxshare не е отговорила на запитването за коментар.

Икономическият и културен офис на Тайпе в Мексико, който представлява тайванското правителство в страната, твърди, че е чул, че Foxconn има интерес в изграждането на нов завод в северния граничен щат Чиуауа.

„Доколкото разбирам, Pegatron иска да премести производствена линия от Китай в Мексико“, коментира още директорът на офиса Адмандо Чен. Той твърди, че не знае подробности за плановете на двете компании. По думите му Мексико е една от идеалните страни за компаниите, които обмислят промени във веригите на доставки.

Размерът на инвестициите на азиатските поддоставчици на електроника и колко работни места биха създали те в Мексико са въпроси, които все още нямат ясен отговор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:47 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 0
be_google
преди 4 години
познавам дълго време мексиканци и те НИКОГА няма да седнат като китаеца да работят 12 часа!!! НИКОГА!!! още повече бедни и необразовани като нашите от Факултето.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още