Samsung Electronics подготвя завръщането си на пазара на смартфони в Индия с нови бюджетни устройства и засилено онлайн присъствие. Целта е компанията да си върне онова, което ѝ беше отнето от китайски конкуренти, като Xiaomi, предава Ройтерс.
Samsung, единственият голям некитайски играч в страната, вече започна да набира инерция и може да постихне успех благодарение на антикитайските настроения в Индия след сблъсъците по границата на двете страни през юни.
Samsung се изкачи до второ място с 26% пазарен дял през второто тримесечие след Xiaomi, която има 29%, сочат данни на компанията за пазарни проучвания Counterpoint. Това се случи, след като вътрешната верига на доставките на южнокорейската компания ѝ помогна да избегне продуктови закъснения, каквито изпитаха конкурентите ѝ по време на блокадите.
През предходното тримесечие Samsung беше на трета позиция с 16% пазарен дял.
След като беше ненадминат лидер на втория по големина пазар на смартфони в света, през последните три години Samsung загуби много от индийските потребители заради китайски брандове, чиито устройства се възприемат като такива с по-добра стойност. Индия обаче все още носи около 7,5 млрд. долара от годишните приходи на Samsung от продажбата на смартфони на дребно, допълват от Counterpoint. Това прави страната най-големия пазар за компанията след САЩ.
Южнокорейският гигант изгради най-големия завод за производство на мобилни телефони, както го нарича, в покрайнините на Ню Делхи, където тества нови устройства и ги сглобява за износ.
Тази производствена сила и способността на Samsung да създава на вътрешно ниво много компоненти ѝ помогнаха да набере сили по време на пандемията. Китайските марки смартфони Xiaomi и Oppo преживяха проблеми с местното производството и забавяне на доставките на продуктите заради Covid-19, но Samsung успя да запази целия процес по доставките плавен.
Затова и сега южнокорейската компания набира инерция. От юни досега Samsung пусна седем нови смартфона в Индия, като три от тях са по под 10 хил. рупии (133,63 долара). В списъка попада и най-евтиното ѝ предложение с Android, струващо 75 долара.
„Кризата с Covid накара хората да използват смартфони за всичко – от онлайн образование до дигитални разплащания и дори за свързване с приятели чрез видео обаждания. Ето защо тези бюджетни телефони са фокусирани върху масовия пазар“, коментира източник, запознат със стратегията на Samsung в Индия.
През май Samsung си партнира с Facebook, за да обучи около 200 хил. служители във физически магазини, продаващи нейни устройства, да използват социалната мрежа за маркетинг и продажби.
Говорител на компанията твърди, че тя се радва на голямо търсене на устройствата ѝ в Индия и очаква приходите ѝ да се увеличат спрямо миналата година. Компанията не разкрива какви приходи генерира от всяка отделна държава.