Американският технологичен концерн Apple беше най-бързо развиващият се производител на смартфони в Китай през второто тримесечие, сочат данните от проучвания, които показват, че производителят на iPhone се противопоставя на цялостния спад във втората по големина икономика в света.
По-евтиният iPhone SE и популярността на серията iPhone 11, заедно със сериозните отстъпки, помогнаха на Apple да даде тласък на един от най-важните си пазари, предава CNBC.
Компанията на Тим Кук успя да продаде 7,4 милиона броя iPhone в Китай през тримесечието от април до юни, което е 32%-ен ръст спрямо предходната година, показват данни на Counterpoint Research. Продажбите се отнася до iPhone-и, които влизат в търговските партньори на Apple и са близо до реалните продажби на потребителите.
За сравнение, китайският производител на телефони Huawei е продал 36,6 милиона броя, или 14% повече от преди година. Apple продава значително по-малко телефони от Huawei в Китай.
Oppo, Vivo и Xiaomi, марките, които съставляват останалата част от петте най-големи играчи в Китай, отбелязаха значителен спад, докато общият пазар спадна със 17% на годишна база.
Отделно, данните от базираната в Шанхай анализаторска компания CINNO Research показват, че продажбите на iPhone са скочили с 62% на годишна база до 13 милиона през второто тримесечие. CINNO Research проследява продажбите по всички канали. На тримесечна база продажбите на iPhone са скочили с 225%, което се дължи на ниската база от предните три месеца, но също така подчертава възстановяването на гиганта от Купертино след избухването на коронавируса, принудително затворило магазините в Китай и намалело продажбите през трите месеца, които завършиха през март.
От дъното си през февруари, когато Apple продаде по-малко от 500 000 телефона, компанията наблюдава стабилно възстановяване, отчасти благодарение на серията iPhone 11, пусната миналата година.
„IPhone 11 остава най-продаваният модел в Китай. iPhone 11 последователно е водещ като най-продаваният модел в Китай от миналия септември, което показва силната марка на Apple за китайските потребители“, казва Флора Тан, анализатор по изследователската дейност на Counterpoint Research, пред CNBC.
Последните данни на трети страни излизат преди публикуването на официалните тримесечни данни на Apple за третото тримесечие в четвъртък.
Apple също така предложи големи отстъпки за iPhone по време на голям китайски онлайн ден за пазаруване през юни, който помогна да се запази инерцията. По-евтиното второ поколение iPhone SE също беше сред първите 3 най-продавани модела на iPhone в Китай през второто тримесечие, поясняват от Counterpoint.
По отношение на услугите Apple също изглежда доста устойчива. App Store генерира 4,4 милиарда долара брутни приходи през второто тримесечие, което е с 4% по-малко от 4,6 милиарда долара през първото тримесечие, сочат данни на Sensor Tower. Това обаче представлява и ръст от 13% на годишна база.
„Разходите за китайския App Store обикновено се увеличават между първото и второто тримесечие всяка година, но спадът на тримесечна база тази година може да се дължи на екосистемата там, която се нормализира след пика на COVID-19 в страната“, пояснява Стефани Чан, стратег за мобилни проучвания, пред CNBC.
Китай включи своите 5G мрежи миналия ноември, а местните производители на смартфони пуснаха устройства с 5G възможности. 5G се отнася до мобилни мрежи от ново поколение, които обещават супер бързи скорости на предаване на данни.
Една трета от смартфоните, продадени в Китай през второто тримесечие, са 5G телефони, най-високата генерация в света, според Counterpoint Research.
Apple обаче все още няма 5G iPhone. Но няколко анализатори очакват следващият модел iPhone, потенциално наречен iPhone 12, да поддържа 5G.
„Очакваме 5G iPhone да получи незабавен тласък в Китай, ако Apple предприеме подходяща ценова стратегия. Китайските потребители са добре образовани за предимствата на 5G, а китайските телекомуникационни оператори популяризират 5G планове на конкурентни цени“, казва Тан от Counterpoint Research.
Даниъл Айвс, анализатор на Wedbush Securities, пояснява в публикувана в понеделник бележка, че Apple наблюдава „продължително бързо възстановяване в търсенето в Китай през месец юни и първата половина на юли въпреки известните неравности в скоростта и се подготвя за силен цикъл с iPhone 12 през есента в този ключов регион, както и в световен мащаб“.
Той очаква, че 60 милиона до 70 милиона броя iPhone в Китай са в „прозореца на възможността за надграждане през следващата година, като Apple ще започне агресивно маркетиране във всички ценови точки (SE, iPhone 12), за да циментира инсталираната си база въпреки конкурентния натиск от страна на местните играчи“.