Доставчикът на Apple – LG Display, заяви, че очаква рентабилността му да се подобри през втората половина на годината, когато новите премиери на iPhone засилят търсенето на панели за смартфони. За последното тримесечие компанията отчете по-голяма оперативна загуба, предава Ройтерс.
„Като се има предвид продължаващата пандемия на Covid-19, е вярно, че макроикономическата обстановка все още не е благоприятна. Въпреки това ние смятаме, че най-лошото приключи“, твърди Су Дон-хъ, главен финансов директор и старши вицепрезидент.
Южнокорейският производител на дисплеи отчете шесто поредно тримесечие с оперативна загуба, тъй като магазините за търговия на дребно по света затвориха врати през второто тримесечие, за да се овладее разпространението на коронавируса.
Загубата за периода април-юни се е увеличила до 517 млрд. вона (431,96 млн. долара) от загуба в размер на 396 млрд. вона за същия период година по-рано. За сравнение анализаторите прогнозираха загуба от 449 млрд. вона, сочат данни на Refinitiv SmartEstimate.
Приходите са се свили с 1% до 5,3 трлн. вона.
LG Display твърди, че прехвърлянето към работа от вкъщи и онлайн образование са подкрепили продажбите на технологични продукти като монитори, таблети и лаптопи, но това не е било достатъчно, за да се компенсира слабото търсене на телевизори.
“LG вероятно ще има подобрение в представянето през втората половина на годината, когато ще доставя OLED панели за iPhone 12, но новите случаи на Covid-19, особено в Северна Америка, и вероятните блокади натежават върху прогнозата“, твърди Пак Сън-сун, базиран в Сеул анализатор в Cape Investment & Securities.