Sony планира да произведе много по-малко бройки от новия си PlayStation 5 в първата му година на пазара, отколкото произвеждаше след премиерите на предишните поколения конзоли, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.
Базираният в Токио технологичен гигант ограничава началното производство, отчасти защото очаква, че амбициозните спецификации на PS5 ще натежат на търсенето, защото ще доведат до по-висока цена, допълват източниците, пожелали да останат анонимни. Глобалната пандемия на Covid-19 засегна рекламните планове на Sony за новото устройство, но не и производствения капацитет, допълват те.
Компанията е заявила на партньорите си в производството, че ще направи между 5 и 6 млн. бройки от PS5 през фискалната година, завършваща през март 2021 г., коментират хора, които са ангажирани във веригата на доставките. Когато Sony пусна PlayStation 4 през ноември 2013 г., тя продаде 7,5 млн. бройки само за първитр две тримесечия.
Цената може да повлияе на първоначалното набиране на инерция от PS5. Разработчиците на игри, които правят заглавия за предстоящата конзола, очакват цената ѝ да е в диапазона 499-549 долара, а Матю Кантърман от Bloomberg Intelligence посочва, е по-високите разходи за компоненти тласкат цената нагоре. Същевременно компанията среща трудности по отношение на ценообразуването, защото част от компонентите са оскъдни, посочва още Bloomberg News.
Говорител на Sony е отказал да коментира въпроса. Цената на акциите на компанията до голяма степен остана без промени.
Според няколко души, запознати с плановете, стратегията на Sony ще бъде да разчита на съществуващите модели PlayStation 4, които да послужат като мост за привличането на нови потребители в мрежовите услуги на платформата, докато PS5 остане с ограничено предлагане.
В момента Sony продава PS4 за 300 долара, а по-високият клас PS4 Pro – за 400 долара. Компанията може да намали тези цени около премиерата на PS5, за да стимулира новите абонати на членската програма PlayStation Plus и за стрийминг услугата PlayStation Now.
Главният изпълнителен директор на Sony Кеничиро Йошида твърди, че компанията има за цел да увеличи периодичните приходи, вместо да разчита на еднократни покупки на хардуер.
Производствените обеми на PS5 все пак могат да се променят в зависимост от ситуацията с коронавируса, допълват източниците.