Китайският производител на смартфони Xiaomi вижда сигнали за възстановяване на продажбите в Китай, обяви компанията днес. Това се случва, докато страната се връща към нормалния си живот след блокадата, целяща да спре разпространението на коронавируса, предава Ройтерс.
„Пазарът (китайският) навлиза във фаза на пълно възстановяване и... вече се е възстановил на 80 до 90% спрямо нормалните си нива“, заяви главният финансов директор на Xiaomi Шоу Дзъ Чъу при обявяването на финансовия отчет на компанията.
По думите му продажбите в Китай са спаднали през първото тримесечие заради икономическия ефект от коронавируса, но не разкри с колко точно.
Чъу очаква търсенето на смартфони да е гъвкаво в глобален план, въпреки че вирусът достигна до редица страни. Компанията ще се сблъска с удар по глобалните продажби през март и април, но той смята, че през май ще има признаци на възстановяване.
„Ако вземем за пример китайския опит, смятам, че търсенето на смартфони е гъвкаво“, коментира Чъу. „Мисля, че ще се възстанови бързо“.
Xiaomi отчете 27% ръст на приходите за периода октомври-декември 2019 г., над прогнозите на анализаторите.
Приходите за четвъртото тримесечие са нараснали до 56,5 млрд. юана (8 млрд. долара) от 44,42 млрд. юана година по-рано. Те са над очакванията на анализаторите за 55,6 млрд. юана според данни на Refinitiv.
Компанията генерира около 60% от приходите си от мобилни телефони, но освен това продава онлайн реклами и други видове потребителски хардуер.
В рамките на отчетния период приходите от смартфони са скочили с 23 на сто до 30,8 млрд. юана. Като се изключат еднократните елементи, тя е спечелила 2,34 млрд. юана за четвъртото тримесечие, над очакваните 1,88 млрд. юана.
За цялата година печалбата на Xiaomi, разпределяна сред акционерите, е спаднала с една четвърт до 10,4 млрд. юана.
Конкурентът Huawei обяви 5,6% повишение на годишната печалба – най-малкият ръст от три години, но продажбите на компанията в чужбина са засегнати от кампанията на Съединените щати за ограничаване на глобалната ѝ експанзия заради опасения за националната сигурност.
Продажбите зад граница са ключова част от стратегията на Xiaomi и други китайски конкуренти през последните години, тъй като вътрешният пазар на смартфони преживява период на сътресения.
Коронавирусът, който се появи първо в Ухан, Китай, взе над 37 хил. жертви глобално и принуди редица страни да наложат блокада и да ограничат движението на хора. Компаниите пък се сблъскаха с проблеми с доставките и затваряне на заводи.
Анализатори очакват продажбите на смартфони в Китай за първото тримесечие да са с 40% по-малко спрямо година по-рано.
Миналия месец Apple предупреди, че вероятно няма да изпълни прогнозата за приходите си за тримесечието си до края на март, тъй като китайските заводи, произвеждащи iPhone работят по-бавно от очакваното след седмици, в които бяха затворени.
преди 4 години Мухахаха,маймунките наиграха целия свят с този вирус.....трябва като отмине всичко това да ги направят роби!!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар