Американският технологичен концерн Apple Inc. ще затвори своите корпоративни офиси, магазини и кол центрове в континентален Китай до 9 февруари в ход, който според компанията е „изобилие от предпазливост и се основава на най-новите съвети на водещи здравни експерти“, предава Bloomberg.
Решението се взема на фона на усилията на редица световни компании с голям китайски отпечатък да решат как да отговорят на заплахата от разпространяващия се коронавирус, който предизвика безпокойство в световен мащаб, но остава основно концентриран в Китай, страната, в която за пръв път се появи.
Най-голямата австралийска авиокомпания Qantas Airways Ltd. и Cebu Air Inc., най-големият бюджетен превозвач на Филипините, обявиха днес, че ще спрат полетите до Китай. Автомобилните производители Honda Motor Co. и Nissan Motor Co. евакуират работници от Ухан, където за първи път се появи вирусът, докато Starbucks Corp. затвори повече от 2000 заведения в континенталния Китай.
Apple ограничава пътуването на служителите до Китай до критични за бизнеса ситуации и публикува прогноза за приходите, която е в по-широк диапазон от обикновено поради несигурността около вируса. Компанията заяви, че също така ще увеличи честотата на почистването на магазините си и ще проверява температурата на своите търговски служители.
Компанията заяви, че нейният онлайн магазин в Китай ще остане отворен, дори докато присъствието му в традиционните магазини в Китай остава ограничено.