Датският производител на луксозни аудио системи Bang & Olufsen отчете трето поредно тримесечие на загуба, след като продължи да се бори с разчистването на натрупания инвентар, тъй като потребителите бяха колебливи към покупките на слушалки за 500 долара, пише Bloomberg.
Оперативната загуба за трите месеца до ноември е достигнала 77 млн. крони (11 млн. долара). Въпреки че запасите намаляват спрямо май миналата година, те все пак са с 31% нагоре тази година.
Компанията обвини ноемврийските продажби за слабото тримесечие, като допълни, че ценовият натиск в категорията на слушалките се е увеличил.
От декември 2018 г. Bang & Olufsen отправи четири предупреждения за печалбата си.
Компанията дава стимули на търговците на дребно, за да изчистят натрупаните продукти, които остаряват, но всичко това отнема повече време от очакваното и натежава на маржовете. B&O вече предупреди беше предупредила, че приходите за второто тримесечие спадат с 31%, когато през декември сви прогнозата си за печалбата.
Компанията търси купувачи за новия си Beovision Harmony TV, който е с начална цена от 15 хил. долара.
Експерти от индустрията, които се занимават с ревюта на устройства, твърдят, че Bang & Olufsen произвежда добри продукти, които са естетически издържани, но на пазара има по-евтини алтернативи от играчи като Samsung и LG.
Цената на акциите остана почти без промяна на борсата в Копенхаген, след като по-рано записа 1,4% понижение.
Bang & Olufsen загуби три четвърти от стойността си между 2018 и 2019 г.