Apple регистрира значителен ръст на продажбите на iPhone в Китай за миналия месец, докато най-големият пазар на потребителска електроника в света се насочва към празничния си сезон, пише Bloomberg.
Продажбите на iPhone в азиатската страна са се увеличили с 18,7% на годишна база през декември до близо 3,18 млн. бройки, сочат изчисления на Bloomberg, базирани на правителствени данни за общите продажби и тези на устройства с Android.
Скокът представлява ускорение спрямо предходните месеци, които бяха подкрепени от премиерата на iPhone 11 през септември. Данните са от държавен мозъчен тръст - Китайската академия за информационни и комуникационни технологии.
Книжата на поддоставчиците на Apple AMS, Infineon Technologies, STMicroelectronics и Dialog Semiconductor записаха ръстове на цените си в рамките на ранната търговия в Европа, подкрепени от общото рали на технологичния сектор.
Повишението на декемврийските продажби в Китай въпреки липсата на готовност за 5G е „доста позитивна“ за Apple и нейните поддоставчици, пишат анализаторите от Oddo.
Apple направи няколко ключови подобрения, увеличавайки живота на батерията на своите iPhone 11 и iPhone 11 Pro, като същевременно намали началната цена с 50 долара. След години на стагнация при камерите, компанията подобри и качеството на снимките на iPhone през миналата година, настигайки лидерите в тази категория – Huawei и Google. Новият подход доведе до добри отзиви от криците.
Последните данни потвърждават очакванията, че iPhone 11 ще се продава по-добре от своя предшественик, особено на пазар, който е вторият по важност за приходите на компанията след Съединените щати.
Скокът на продажбите е причина за оптимизъм за представянето на Apple около Китайската нова година, която се пада в края на януари.
Общите продажби на смартфони в Китай са под 30 млн. бройки за декември, което представлява 13,7% понижение спрямо същия период на 2018 г.