Продажбите на iPhone в Китай са спаднали с повече от 35% през ноември, отбелязвайки втория си пореден двуцифрен спад, тъй като покупките на по-евтиния iPhone 11 остават слаби, посочва Credit Suisse, цитирана от Ройтерс.
Стойността на акциите на американския технологичен гигант Apple се понижи с половин процент до 269,40 долара към 20 ч. българско време в Съединените щати.
Общите продажби на iPhone в Китай за периода септември-ноември са се свили със 7,4% спрямо година по-рано, посочва анализаторът на Credit Suisse Матю Кабрал, позовавайки се на данни от Министерството на индустрията и информационните технологии.
Най-новите модели от серията iPhone 11 бяха пуснати в продажба в Китай през септември, а малките опашки контрастираха на стотиците хора, които чакаха пред магазините при предишните премиери.
Кабрал пише още, че Apple ще има труден период заради увеличаването на цените за американските потребители, ако 15-процентните мита върху китайски стоки за милиарди долари влязат в сила на 15 декември.
Apple помоли администрацията на Доналд Тръмп да отмени митата за произведените в Китай Apple Watch, компоненти за iPhone и други потребителски продукти. Президентът на САЩ миналия месец заяви, че обмисля това предложение.
Пазарният дял на Apple в Китай се сви до 5% от 7% през третото тримесечие, докато Huawei Technologies се радва на рекорден дял от 42 на сто от китайския пазар на смартфони през същия период. Това показва доклад на Canalys, публикуван през октомври.
През последното си четвърто фискално тримесечие Apple отчете 2,4% спад на продажбите в Китай, Хонконг, Тайван и Макао.