Пазарът на хардуер за виртуална реалност официално се отдръпва от бюджетните слабо представящи се очила, коментира Strategy Analytics. Изданието допълва, че търсенето на продуктите Cardboard и Daydream на Google спада, както и това на Gear VR на Samsung, пише Venture Beat.
Очилата от среден и висок клас на Sony, Oculus на Facebook и HTC са генерирали 77% от общите глобални продажби на очила за виртуална реалност миналата година.
В зависимост от това как се анализират данните от най-новия доклад на фирмата, новините са или добри за топ играчите, или лоши за цялата индустрия за виртуална реалност.
PlayStation VR на Sony води в силното търсене на свързани очила за виртуална реалност с 30% дял от пазарните приходи в сравнение с 25% за Oculus и 22% за HTC. Делът на Google е 11%, а на Samsung - само 5%. Компаниите в категорията „Други“ държат останалите 6%.
Strategy Analytics предполага, че данните за Sony вероятно ще продължат да растат благодарение на обещанието за съвместимост между PS5 и PSVR, докато HTC и Facebook ще бъдат подпомогнати от използването на платформите им в образованието и в корпоративния сектор.
Големите губещи са Google, чийто дял е спаднал от 21% до 11% на годишна база, и Samsung, която едва не се отказа от опитите си да свърже своите аксесоари Gear VR със смартфони.
Прекратяването на раздаването на евтини очила и на пакетните опции на устройства от нисък клас доведе до над 50% спад на броя продадени устройства на годишна база - от 31 млн. за 2017 г. до 15 млн. през 2018 г. Тук, обаче, влизат по-скоро „очила“, направени основно от картон и без допълнителен хардуер за обработка и показване.
Въпреки огромния спад на бройките, приходите от хардуер за виртуална реалност са се свили слабо – от 1,9 млрд. долара през 2017 г. до 1,8 млрд. долара през 2018 г.