IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайският патриотизъм дава криле на Huawei

Черният списък на САЩ обаче все още може да нанесе трайни щети на марката в чужбина

17:30 | 06.08.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Продажбите на смартфони на Huawei Technologies Co. се увеличават в Китай, тъй като патриотичният порив за купуване на телефони от бранда помага да се заглуши влиянието на разширяващите се американски ограничения върху телекомуникационния гигант.

Делът на Huawei в продажбите на смартфони в Китай нарасна с почти една трета до рекордните 38% през второто тримесечие, става ясно от данни на компанията за пазарни анализи Canalys. Всички основни конкуренти на Huawei, включително Apple Inc. и Xiaomi Corp., загубиха позиции през периода, пише The Wall Street Journal.

Ръстът на вътрешните продажби засега помага на втория по големина в света производител на смартфони да компенсира продажбите в чужбина, които бяха засегнати от опасенията относно забраната на САЩ за продажби на американски технологии на китайската компания.

Извън Китай доставките на смартфони на Huawei през второто тримесечие на годината са спаднали на повечето ключови пазари, включително в Европа, Близкия Изток и Югоизточна Азия, твърди Мо Джиа, анализатор в Canalys. А доставките на Huawei както към Обединените арабски емирства, така и към Великобритания са се сринали с около 80% през юни в сравнение с април, изчислява той.

„Huawei е принуден да насочи фокуса си обратно към Китай“, казва Джиа. „Разбира се, Китай е по-безопасен за Huawei. Имиджът на марката му е №1 там".

Кампанията в САЩ е вдъхновила изказването на подкрепа за Huawei от китайски компании като Xinye Lubricating Oil в Пуян, провинция Хенан. Според Canalys компанията е публикувала в WeChat съобщение, че ще отпусне по 500 юана - около 72 долара - на всеки служител, който премине от iPhone към устройство на Huawei, което струва средно 901 долара през първото тримесечие в Китай.

„Като патриотична компания нашата фирма силно подкрепя местните марки“, заявиха от Xinye на 18 май.

Приблизително по същото време Days Hotel & Suites в Чанша, провинция Хунан, предложи премия от по 200 юана за всички служители, използващи телефон Huawei.

„Зад американската блокада на китайски продукти и компании се крие сигнал и съпротива срещу нарастващата сила на иновациите в Китай“, заявиха от компанията в WeChat.

Основното притеснение на Huawei е способността да задържи достъпа си до операционната система Android на Google и набора от популярни приложения. Въпреки че Android е софтуер с отворен код, загубата на достъп ще попречи на потребителите на Huawei да имат достъп до приложения на Google, включително Gmail и Google Maps.

Администрацията на Тръмп насърчава американските компании да кандидатстват за лицензи за възобновяване на продажбите на Huawei; лиценз за износ за Google вероятно ще доведе до намаляване на продажбите на Huawei в чужбина. Google предоставя някои услуги на Huawei под временен лиценз, който трябва да изтече на 19 август - дата, която маркира краен срок за компаниите да получат цялостен лиценз.

На Huawei помага фактът, че потребителите в Китай не са много зависими от Gmail, Maps или други приложения на Google поради популярността на китайските приложения за социални медии като WeChat. А и Китай блокира повечето услуги на Google в полза на местните алтернативи.

Дори и да няма проблеми при услугите на Google, свързани с лиценза за износ, анализаторите предупреждават, че черният списък на САЩ все още може да нанесе трайни щети на марката Huawei в чужбина.

Смартфоните на Huawei се радват на силни глобални продажби заради комбинацията от фотографски възможности от висок клас и достъпни цени.

В световен мащаб Huawei скочи от четвъртата позиция на пазара на смартфони през 2014 г. до второ място през първата половина на 2019 г., изпреварвайки Apple и озовавайки се зад Samsung Electronics Co., според Canalys.

Влизането в черния списък накара мениджърите на Huawei да отложат за след тази година дългогодишна цел компанията да стане най-големият доставчик на смартфони в света.

Анализатори твърдят, че ако Google, звено на Alphabet Inc., не получи разрешение от Министерството на търговията да продължи да работи с Huawei, продажбите на смартфони на китайската компания могат да се сринат. Представител на Google не е коментирал темата пред WSJ. 

„Мисля, че чуждестранните оператори ще спрат да купуват телефони на Huawei, след като разберат, че не могат да имат достъп до приложенията на Google и Android“, казва Едисън Лий, анализатор на телекомуникационната индустрия в инвестиционната банка Jefferies.

През последните месеци много китайци изразиха в социалните мрежи гнева си към САЩ, като същевременно снимаха устройства на Huawei.

"САЩ допринесоха много за изграждането на бранда и корпоративния имидж на Huawei", казва Фан Джън, 26-годишен мениджър от Тиендзин, пристанищен град в североизточния край на Китай.

В края на май Фан си е купил смартфон Huawei P30 Pro, актуалният топмодел на компанията, заменяйки стария си телефон от китайската марка Meizu.

„Мисля, че САЩ са много комични“, казва той.

А от своя Huawei е украсил кафенета и конферентни зали в кампуса си в Шънджън с черно-бели снимки на покрит от куршуми съветски военен самолет заедно с думите: „Без много белези няма дебела кожа“.

„Ние се борим за оцеляване, като същевременно се борим за растеж“, заяви председателят на Huawei Хауърд Лиан по време на пресконференция във вторник.

Бумът на продажбите на Huawei в Китай помогна за увеличаването на приходите през първото полугодие с 23%, но ръководителите на компанията поясняват, че очакват по-предизвикателна втора половина на годината.

Приходите в поделението за потребителски устройства са допринесли с 55% за общите приходи в размер на 58 милиарда долара през първата половина на 2019 г.

Huawei е доставила 188 милиона смартфона през първата половина на годината, 24%-но увеличение спрямо година по-рано.

Лиан твърди, че Huawei все още няма достъп до някои „ключови компоненти и продукти“, очевидно препратка към Android. Временният лиценз на Google за предоставяне на услуги към Huawei е ограничен по обхват.

Въпреки че Huawei разработва собствена операционна система, наречена Hongmeng, мениджърите твърдят, че поне първоначално тя не е предназначена за смартфони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:51 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още