Когато Apple пусне новия си iPhone, това обичайно значи ръст на приходите. Шансовете това да се случи отново тази година обаче не са големи, пише Bloomberg.
Apple ще отчете финансовите си резултати за третото тримесечие тази вечер, след края на борсовата търговия в САЩ, но всички погледи ще са насочени към прогнозата ѝ за фискалното четвърто тримесечие. Тогава базираната в Купертино компания се очаква да пусне новите версии на флагмана си.
В спокойните дни на индустрията за смартфони лъскавите премиери на iPhone караха феновете на Apple да се редят на опашки пред магазините на компанията, за да се сдобият с най-новия модел. Днес хората изчакват и задържат старите си устройства за по-дълго, а растежът се забави.
Анализатори очакват приходите на Apple да достигнат 61 млрд. долара за четвъртото фискално тримесечие, или с 3% по-малко спрямо година по-рано. По време на същото тримесечие с премиера на iPhone през 2018 и 2017 г. приходите са скочили съответно с 20% и 12%, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Основната атракция на тазгодишните модели ще са камерите – двата модела от висок клас, които ще заменят iPhone XS и XS Max, ще включват три задни камери, вместо две, а наследникът на iPhone XR ще има втора задна камера.
Отвъд допълнителните камери новите модели iPhone ще изглеждат подобно на версиите от 2018 г., които пък изглеждаха като iPhone X от 2017 г. Apple планира по-сериозен редизайн, 5G свързаност и нови камери за добавена реалност за 2020 г., писа по-рано Bloomberg.
Apple започна да засилва производството на iPhone и подготвя доставчиците си за създаването на между 75 и 80 млн. бройки за фискалното четвърто тримесечие и за предстоящото празнично тримесечие. Анализатори твърдят, че Apple е продала между 70 и 80 млн. нови устройства iPhone през втората половина на 2018 г.
За фискалното трето тримесечие се очаква Apple да отчете 53,3 млрд. долара приходи, колкото година по-рано, сочи средната прогноза на анализатори, анкетирани от Bloomberg.
Анализаторите смятат, че приходите от iPhone за периода ще са 26,5 млрд. долара, под 29,5 млрд. долара през същото тримесечие на 2018 г. Това означава, че бизнесът със смартфони носи под половината от общите приходи на Apple за периода – нещо, което не се е случвало от 2012 г.