Huawei Technologies засили лидерската си позиция на свиващия се китайски пазар на смартфони в рамките на второто тримесечие, предава Ройтерс.
По данни на компанията за пазарни проучвания Canalys пазарният дял на компанията е нараснал до 38%, докато всички топ производители са загубили от своите позиции.
Huawei, която попадна в черния търговски списък на САЩ в средата на май, е продала 37,3 млн. смартфона в Китай през второто тримесечие, или с 31% повече на годишна база, сочат данните на Canalys. Нейният пазарен дял е нараснал с над 10 процентни пункта спрямо същото тримесечие година по-рано, когато той беше 27,6%.
Продажбите през второто тримесечие в Китай представляват 64% от общите продажби на Huawei през отчетния период, допълва Canalys.
Продажбите на смартфони на най-големия пазар на смартфони в света са се свили с 6 на сто през трите месеца, приключили през юни, до 97,6 млн. бройки. Това е деветото поредно тримесечие на спад на този показател в азиатската страна.
Oppo, Vivo, Xiaomi и Apple, четирите топ производители, които се нареждат след Huawei, са се сблъскали със спад на продажбите и на пазарния дял през тримесечието. Анализаторът на Canalys Мо Джиа коментира, че добавянето на Huawei към черния списък през май е „довело до несигурност в чужбина“, но променя фокуса си обратно към своя вътрешен пазар, където инвестира агресивно в офлайн експанзия, за да привлече потребителите от местните конкуренти.
Блокирането на Huawei във Вашингтон заплаши да спре достъпа ѝ до ключови американски компоненти и софтуер, като приложенията на Google Android.
Очаква се китайската компания да отчете финансовите си резултати за първото полугодие по-късно днес.