Американската компания за споделени пътувания ще стартира своята дългоочаквана услуга за летящи таксита Uber Air през 2023 г. в Мелбърн. Австралийският град ще бъде първият в чужбина, който ще се тества от компанията. Архитектите представиха и първите скици на проекта за паркиране, наречен Skyports.
„Австралийските правителства възприеха ориентиран към бъдещето подход към споделеното пътуване и бъдещите транспортни технологии", се казва в изявление на Австралийския регионален директор на Uber Сюзън Андерсън. „Това, в съчетание с уникалните демографски и геопространствени фактори на Мелбърн и културата на иновациите и технологиите, превръща Мелбърн в идеалния трети град са стартирането на Uber Air. Искаме скоро да видим и други австралийски градове да се присъединяват към инициативата", каза тя по време на ежегодната среща Elevate Summit в Лос Анджелис.
В допълнение към Мелбърн Uber планира да пусне своето предложение и в Далас и Лос Анджелис, предава Techcrunch.
Uber има за цел да ускори развитието на нова индустрия за електрически въздушни таксита по заявка, които клиентите биха могли да поръчат чрез смартфон, по подобие на начина, по който популяризира алтернативите на наземните таксита, когато за първи път стартира услугата си през 2011 г.
Преди година в Лос Анжелис Uber представи как биха изглеждали бъдещите летящи таксита - полудронове, полухеликоптери с футуристични линии. Това са прототипи, които още не съществуват, уточни тогава Ерик Алисън, директор на програмите за летящи таксита Uber Elevate на компанията Uber Air.
Компанията гледа на тези машини като на възможно решение за отпушване на движението в мегаполиси като Лос Анжелис, известен с адските си задръствания. Точно както небостъргачите облекчиха струпването на жилищни и търговски площи на земята, Uber Air иска да издигне градския транспорт в небесата, подчерта Никхил Гоел, директор на авиационните продукти на Uber Elevate.
За да стартира услугата Uber Air, компанията се нуждае от самите превозни средства, мини летища, от които да се устремяват към небето и да кацат, както и батерии. Компанията няма да развива и произвежда собствени превозни средства, а вместо това тя разчита изцяло на своите партньори в небето - някои от които разработват самолети от десетилетия.
„Има много неща, които трябва да се съберат заедно", пояснява главният изпълнителен директор Дара Косровшахи за партньорствата. „Абсолютно знаем, че не можем да направим това сами".
Тъй като Uber желае услугата ѝ да бъде изцяло електрическо от самото начало, тя работи с редица партньори по батериите. Един от тях е E-One Moli, новият партньор, който ще постави своята батерийна технология в първите прототипи eVTOL на партньорите на Uber. С тези батерии превозните средства на Uber Air могат да изминават до 84 мили с едно зареждане, в сравнение със само 60 мили при конвенционалните. Това също така означава, че Uber се нуждае от начин за зареждане на тези превозни средства, където може да помогнат други партньори, като ChargePoint.