Производителят на носими устройства Fitbit Inc отчете по-добри от очакваното резултати за първото тримесечие и потвърди прогнозата си за цялата година в сряда, тъй като е продавал повече смарт часовници и устройства, които следят здравето на достъпни цени. Акциите на компанията поскъпнаха с 1,5% до 5,45 долара в края на търговията.
Компанията, която е сред пионерите на пазара за носими устройства, за пръв път от три години насам отбеляза годишен ръст на продажбите на джаджите си, като получи тласък от новата си линия Inspire. Продажбите на умните часовници също се увеличават повече от два пъти през тримесечието, предава Ройтерс.
Нетната загуба на компанията се сви до 79,5 млн. долара, или 31 цента на акция, през първото тримесечие, приключило на 30 март от 80,9 млн. долара, или 34 цента на акция, година по-рано.
С изключение на еднократни ефекти, Fitbit отчете загуба от 15 цента на акция, като надмина средната оценка на анализаторите за загуба от 22 цента, показват данни на Refinitiv.
Приходите нараснаха до 271,9 млн. долара от 247,9 млн. долара, над очакванията на Wall Street за 259,7 млн. долара.
Fitbit потвърди прогнозата си за годишни приходи в диапазона между 1,52 млрд. долара и 1,58 млрд. долара, очаквайки да продаде повече устройства на по-ниски цени.
За второто тримесечие Fitbit прогнозира приходи между 305 млн. и 320 млн. долара, чиято среда е малко под средната прогноза на анализаторите за 312,8 млн. долара.
Компанията прогнозира коригирана загуба за второто тримесечие между 17 цента до 20 цента на акция. Анализаторите оценяват загубата на 16 цента на акция.
Базираната в Сан Франциско компания заяви, че пуснатите през последните 12 месеца нови устройства, включително марката Inspire, са генерирали 67% от приходите през тримесечието.
Fitbit заяви, че е продала 2,9 милиона устройства през тримесечието, с 36% повече от преди година. Средните продажни цени са паднали с 19% до 91 долара за устройство, тъй като компанията се фокусира върху по-евтини устройства, за да се конкурира с Apple и Samsung.
Анализаторите очакваха компанията да продаде 2 милиона устройства при средна продажна цена от 109,33 долара според данни от FactSet.
За да върви в крак с конкурентите, Fitbit се фокусира върху стойността, продавайки Inspire на цена от 69,95 долара и HR версията, която може да наблюдава сърдечната дейност, на цена от 99,95 долара. Умните часовници на Apple започват на цена от 279 долара, а часовниците и тракерите на Samsung са с цена от 200 долара и нагоре.
Бизнесът на Fitbit Health Solutions нарасна със 70% през тримесечието и реализира приходи от 30,5 милиона долара. Подразделението е съсредоточено върху услуги за фитнес тренинг, базирани на абонамент, които свързват потребителите с лекари, болници и коучове за начина на живот.
„Смятаме, че Fitbit е на правилния път, като се стреми да сложи своите джаджи и смарт часовници на колкото се може повече китки, а след това в крайна сметка да се възползва от потребителската база и технологиите за своите инициативи в областта на здравеопазването“, казва Алиша Рийз, старши сътрудник в отдела за анализ на акциите на Wedbush Securities Inc.