Акциите на датската компания за потребителска електроника Bang & Olufsen повишиха стойността си, след като производителят на луксозни колонки отчете по-високи продажби в Китай и подобрение на оперативния си марж, с което успя да компенсира общия спад на приходите си от второто тримесечие, пише Bloomberg.
Оперативната печалба е нараснала с 8,3% до 90 млн. датски крони (14 млн. долара) през трите месеца до ноември, обяви компанията. Брутният марж се е увеличил от 41,2% на 47,2%.
Двуцифреният ръст на приходите в Китай, Хонконг, Тайван, Макао и Япония даде поводи за оптимизъм, въпреки че общите продажби са се свили с 9 на сто, на фона на серия от проблеми с дистрибуцията.
В Северна и Южна Америка продажбите са се свили с 30 на сто заради проблеми с прехвърлянето към нови логистични системи.
Приходите от региона, включващ Европа, Близкия изток и Африка, са спаднали с 3 на сто.
Главният изпълнителен директор Хенрик Клаусен е под натиск да преструктурира компанията, след като през декември се отказа от прогнозата за двуцифрен ръст на приходите от продажбите за тази фискална година.
Свободният паричен поток попадна на негативна територия, след като Bang & Olufsen увеличи дълга си към търговците на дребно на фона на слабите продажби.
Компанията не успява да отговори на новите реалности на пазара, на който потребителите се насочват от сериозни аудио системи в домовете им към портативни музикални плейъри и Bluetooth слушалки.
В резултат на новините книжата на Bang & Olufsen повишиха стойността си с 6,2 на сто в Копенхаген. През 2018 г. цената им спадна с 41% - най-лошият срив от десетилетие. Стойността на компанията е едва една четвърт от тази, която имаше при пика през 2006 г.