IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

GoPro мести част от производството си в САЩ заради търговската война

Компанията очаква това да се случи на "относително ниска цена"

11:16 | 11.12.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Американският производител на екшън камери GoPro ще премести по-голямата част от производството си извън Китай през следващото лято, превръщайки се в един от първите производители на електроника, който взима подобно решение за минимизиране влиянието на ескалиращата търговска война, пише Bloomberg.

"Днешната геополитическа бизнес среда изисква гъвкавост“, коментира главният финансов директор Браян Макгий. „Ние действаме проактивно, съобразявайки се с опасенията около митата“.

Предстои компанията да реши къде да премести производствените си операции.

Търговската война между двете най-големи икономики в света направи стоки, произведени в Китай, за над 250 млрд. долара по-скъпи в Северна Америка. Същевременно президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши да наложи мита върху всички стоки, идващи от Китай.

На 1 декември Тръмп и китайският държавен глава Си Дзинпин се съгласиха да задържат увеличаването на митата за 90 дни. Но арестът на главния финансов директор на Huawei по искане на американските власти поднови опасенията от бъдеща ескалация на напрежението.

Книжата на GoPro понижиха стойността си с 1,3% до 4,91 долара в Ню Йорк. От началото на годината цената на акциите е спаднала с 35 на сто.

"Това е знак, че тези в технологичната верига на доставките не са достатъчно уверени, че скоро ще имаме ясна резолюция по отношение на търговската война“, коментира Джо Уитин, анализатор на Longbow Research.

Базираната в Сан Матео, Калифорния, компания твърди, че очаква пренасочването на производството в САЩ да е на „относително ниска цена“, тъй като GoPro е собственик на производственото оборудване. Камерите за други страни ще продължат да се произвеждат в Китай, допълни компанията.

През третото тримесечие повече от 40% от нейните приходи дойдоха от Северна и Южна Америка, 25% - от Азиатско-тихоокеанския регион.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още