По-рано тази седмица Тръмп каза, че нов рунд мита, който ще засегне продуктите на Apple, включително и техните лаптопи, не е изключен. Подобен ход на американската администрация ще засегне потребителите и компаниите в САЩ, а Apple ще трябва да реши дали и с колко да увеличи цените на продуктите си, за да компенсира увеличенията на вносните налози.
Според информацията до момента увеличението на настоящите мита от американската администрация ще бъде в размер на между 10 и 25%. Една от целите на президента на САЩ е Apple да направи своя производствена фабрика там, но създаването ѝ и изместването на веригата на доставки от Азия е изключително труден и избягван от компанията процес.
Дори Apple да избере подобен ход, то по-високоплатеният работен труд в САЩ и създаването на производствени мощности ще имат сериозно отражение върху цената на iPhone, смята Тим Баяр, президент на Creative Solutions. “Производството на iPhone в САЩ все пак ще увеличи крайната му цена за потребителите с между 20 и 30%”, посочва той, цитиран от CNN.
Според него така цената на базовия iPhone Xs ще нарасне с около 350 долара, което ще рече, че за Apple справянето с митата на Тръмп в Китай ще бъде по-лесно, отколкото местене в САЩ.
Американската компания купува части за създаването на телефоните си от целия свят, преди повечето от тях да бъдат сглобени в Китай от Taiwanese manufacturer Foxconn.
Чиповете за памет на компанията идват от японската Toshiba, сензорите от германската Bosch, а модулите за дисплеите на iPhone Apple купува от Samsung в Южна Корея.
Голяма част от компонентите обаче идват и от американски компании. Базираната в Кентъки Corning снабдява Apple със стъкла за iPhone, фабриката на Finisar в Тексас произвежда лазерни скенери, използвани от услугата на Apple за лицево разпознаване, както и за анимирани емоджита, a базираната в Масачузетс Analog Devices произвежда чипове за дисплеи, работещи с допир.
Нов рунд тарифи ще навреди не само на Apple, но и на други американски технологични компании, които разчитат на разтегнати вериги за доставки и китайски производители, за да направят своите стоки, според Съвета за индустрията на информационните технологии, организация, която представлява над 60 големи технологични компании, включително Amazon и Facebook.
„Още повече, това ще засегне глобалните вериги на доставки, водейки до по-високи цени на електронни устройства, на които потребителите разчитат всеки ден и дори може да коства работни места на САЩ“, смята Джоуз Кастенеда, говорител на организацията.
Какво твърди Apple вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.