Клиенти на Apple не са могли да вземат новите телефони iPhone от магазини на компанията в петък, когато устройствата бяха пуснати в продажба, сочат сигнали в социалните мрежи. Причина за това е бил проблем в компютърната система за покупки в част от обектите за търговия на дребно, пише Bloomberg.
Потребители на Twitter от Пало Алто, Калифорния, до Шорт Хилс, Ню Джърси, са сигнализирали, че се е наложило да чакат в Apple Store, за да получат предварително заплатените iPhone XS или XS Max заради грешка в системите на американския технологичен гигант.
Когато правят предварителна заявка за iPhone, потребителите могат да изберат между това устройството да им бъде доставено вкъщи или да го вземат от магазин на фирмата. В търговските обекти пък има системи, с които трансакцията се финализира при пристигането на купувача, но в стартовия ден на продажбите въпросната система е срещнала проблеми.
“Системите на Apple Store се сринаха”, написа в туит Стивън Синофски, бивш директор на Microsoft. “Не можете да си вземете телефоните днес”.
Apple не е отговорила на запитванията за коментар по въпроса.
Проблемът вероятно ще засегне компанията само временно.