Microsoft Studios създава ново студио за игри в Сиатъл, наречено The Initiative. Студиото за разработки ще се ръководи от бившия директор на Crystal Dynamics и досегашен мениджър на Microsoft Studios Даръл Галъхър. Това стана ясно по време на конференцията E3 на Microsoft.
Освен това компанията придобива и няколко студиа за игри - Undead Labs, Playground Games, Ninja Theory и Compulsion Game. Четирите студия ще добавят знания към значителната експертиза на Microsoft при разработването на първоначални игра, особено след като компанията изглежда иска да укрепи абонаментната си услуга за изтегляне на игри Xbox Game Pass.
Playground Games, основана през 2010 г., е разработчикът зад състезателната игра Forza и дългогодишен партньор на Xbox. Съобщението за партньорство се появи заедно с обявяването на Forza Horizon 4, ново заглавие на поредицата.
Ninja Theory е изработила редица известни игри, сред които "Hellblade", "Undead Labs", серията "State of Decay", а Compulsion Games работи над новото заглавие „We Happy Few“, което ще излезе през тази година.
В Microsoft Studios влизат компании, като създателят на Halo - 343 Industries, както и екипът зад Minecraft, която Microsoft придоби през 2014 г. за 2,5 млрд. долара.
Концернът също така работи над услуга за стрийминг на игри за Xbox. Това е още една стъпка на игралната индустрия, с която да направи игрите достъпни за всички, независимо от устройството.
"Нашите клауд инженери изграждат мрежа за стрийминг на игри, за да отключат възможността за качествено играене на всяко устройство", заяви Фил Спенсър по време на Electronic Entertainment Expo в Лос Анджелис, цитиран от TechCrunch. "Ние сме посветени на усъвършенстването на потребителското изживяване навсякъде, където искате да играете – на вашия Xbox, вашия компютър и вашия телефон".
Този ход е още един признак, че скоро ще играем игри по подобен начин, по който гледаме филми и слушаме музика.
Това, което все още не е ясно, е кога ще се случи това и колко ще струва. Microsoft не предостави никакви подробности по време на презентацията си, а Electronic Arts отказа да предостави някакви конкретни данни.
Но компаниите поне твърдят, че се готвят за това. „Все още сме в ранен етап", казва Кен Мос, главен технологичен директор на EA. „Но не и чак толкова рано“.