Китайската технологична компания Xiaomi заяви, че иска нейните производители на компоненти за смартфони да създадат свои бази в Индия, с което ще направят инвестиция за около 2,5 млрд. долара в страната, създавайки до 50 хил. работни места, предава Ройтерс.
Ходът ще даде тласък на стратегията на премиера Нарендра Моди „Произведено в Индия“, която има за цел да създаде десетки милиони нови работни места в страната и да превърне третата по големина азиатска икономика в глобален производствен център.
Xiaomi, която се насочва към голямо първично публично предлагане по-късно тази година, в момента има шест производствени завода в Индия. Тя събра 50 от глобалните си доставчици в Ню Делхи този понеделник – събитие, което беше посетено и от ключови представители на правителството.
Китайската фирма успя да детронира корейския си конкурент Samsung Electronics и да заеме челна позиция на индийския пазар на смартфони, който е вторият по големина в света.
Xiaomi обеща да създаде още три завода за създаване на смартфони в Индия. Всичко това се случва само седмица, след като властите в Ню Делхи обявиха 10% мито върху вноса на някои ключови компоненти за смартфони.
Индия е вторият по големина пазар за Xiaomi след Китай.
Въпреки това усилията на Xiaomi в Индия могат да доведат до опасения за загуба на работни места в съседен Китай, който е сред топ производителите на електроника в света.