Флагманът iPhone X на Apple не успя да привлече вниманието на азиатските потребители по време на Лунната нова година, но компанията е планирала няколко нови бъдещи продукта, твърди Дзюн Джан от Rosenblatt Securities, цитиран от CNBC.
Джан сви с 5,5 млн. прогнозата си за броя продадени iPhone X през първата половина на тази година. Макар че продажбите на висок клас смартфони намаляват, Apple може да компенсира по-слабото представяне на iPhone с нови продукти, допълва анализаторът.
"Не сме изненадани от бързото охлаждане на продажбите на iPhone X след Китайската нова година“, пише Джан в доклад. „Бъдещото свиване на продажбите на iPhone според нас предполага, че пазарният цикъл на високия клас телефони продължава да се удължава. Виждаме същите проблеми с модела S9 на Samsung, след като наше проучване показа, че предварителните му поръчки са слаби“.
Подобно на много технологични компании Apple и Samsung рядко обявяват данни за нови продукти или продажби на отделни звена извън тримесечните си отчети или по време на събития за пускането на нови устройства. Но, пише Джан, Apple може да продаде между 6 и 8 млн. бройки iPad Pro, както и нови телефони от есента.
Новият червен модел iPhone, по-ниският клас модели iPhone и по-евтиният HomePod също биха помогнали, коментира Джан.
"Тъй като очакваме пазарът на смартфони да се запази на същото ниво тази година, особено в средния и високия сегмент устройства, предстоящите по-евтини модели iPhone могат да помогнат за растежа на звеното на Apple”, пише Джан.