След като пропусна особено важния коледен сезон за пазаруване, Apple стана част от войната на умните говорители със своя HomePod – устройство, което ще използва нейния гласов асистент Siri и ще се конкурира със сходните предложения на Amazon.com и Google, предава Ройтерс.
Днес Apple обяви, че от този петък ще започне да приеме онлайн поръчки за HomePod в САЩ, Великобритания и Австралия – около месец след първоначално планираното.
Гласово контролираната колонка с цена от 349 долара беше представена през юли и трябваше да излезе на пазара през декември. Тя може да ви предлага музика, да коригира температурата вкъщи, да изпраща съобщения и да ви съобщава новините от CNN и NPR, обяви Apple в прессъобщение.
Анализаторите продължават да спорят какво ще бъде влиянието на отлагането на доставките върху потенциалния успех на Applе в тази продуктова категория.
Компанията прогнозира приходи между 84 и 87 млрд. долара за празничния сезон, предимно благодарение на струващия 999 долара iPhone X, така че е малко вероятно пропускането на няколко седмици за продажбите на HomePod да повлияе на финансовите резултати, коментира Боб О‘Донъл, основател на Techanalysis Research.
По-голямата опасност за Apple според анализаторите е, че потребителите са си купили конкурентните колонки по празниците и нямат нужда сега да преминат към продукта на Apple. Amazon и Google намалиха цените на най-евтините си колонки по Коледа в рамките на агресивната си надпревара за спечелването на по-голям пазарен дял.
Apple работи по това гласовият асистент Siri да бъде достатъчно адекватен спрямо конкуренцията на Alexa на Amazon и Google Assistant на Alphabet.
Освен това Apple разчита на HomePod да насърчи абонаментите за Apple Music и да блокира растежа на конкурентната музикална стрийминг услуга Spotify.