Южнокорейската технологична компания Samsung Electronics планира да удвои годишните си приходи от африканските си пазари до 20% от общите глобални приходи на компанията в следващите 5 години, обяви ръководителят на бизнеса на континента, предава Ройтерс.
Сун Юн заяви, че компанията, чиито са повече от половината от мобилните телефони и телевизорите, продавани в африкански държави като Кения, ще отвори магазини и други канали за търговия на дребно в повече африкански страни и ще съкрати времето за доставка на продуктите.
“Смятаме, че Африка е особено важна за бъдещето”, коментира той пред Ройерс.
Търсенето на продуктите на Samsung е задвижвано от нарастващото търсене на по-големите телевизори и телефони с по-големи екрани в Африка, допълва Юн.
Повечето потребители сега купуват 55-65-инчови телевизори, след като преди десетилетие взимаха 32-инчови. От своя страна, потребителите на смартфони вече не са доволни от 3-инчови екрани на устройствата си.
Повишаването на свързаността на континента, подпомогната от по-високите инвестиции в телекомуникационна инфраструктура, ще насърчат допълнително търсенето на устройства в бъдещ план, смята представителят на Samsung.
Директори на телекомуникационни компании твърдят, че повече африкански потребители се насочват към смартфони от по-базови модели, подпомогнати от по-бързите интернет скорости, за да ползват социални мрежи и приложения за банкиране.
Юн твърди, че Samsung се е сблъскала с конкуренция от по-евтини устройства в Африка, като те се предлагат на по-ниски цени дори от цените на базовите смартфони на марката.
Сред конкурентите на Samsung в Африка се нареждат Huawei Technologies и Tecno, която е собственост на хонконгската Transsion Holdings.