Apple е била единствената чуждестранна марка, чийто модел е попаднал сред десетте най-продавани смартфона в Китай през 2017 г., пише CNBC.
На iPhone 7 Plus се падат 2,8% от всички продажби на най-големия пазар на смартфони в света, сочат данни на CounterPoint Research. Устройството с голям екран на Apple е изостанало спрямо конкурентния Oppo R9s, който си е извоювал 3% пазарен дял.
IPhone 7, който беше пуснат на пазара през септември 2016 г., се престави добре през първата половина на 2017 г., а след това спечели и през второто полугодие благодарение на намаляването на цените в Китай, коментира анализаторът на Counterpoint Джеймс Ян.
Ян твърди, че цената на iPhone 7 Plus, който разполага със 128 GB памет, е била намалена с около 16%. Моделът с по-малък екран iPhone 7 е бил петото най-добре продавано устройство в Китай с 2,4% пазарен дял.
iPhone 7 Plus се представи по-добре от iPhone 7, демонстрирайки, че в момента цените на китайския пазар може да не са единственото притеснение на потребителите. Купувачите на Apple може би ценят повече по-добрите спецификации… а не допълнителния бюджет”, коментира Ян.
Моделът X9 на Vivo и A57 на Oppo са били другите два най-продавани телефона в списъка с топ 5 на Counterpoint.
През последните две години Apple се бори с редица проблеми в Китай, но скорошните ѝ финансови резултати дават сигнали за подобряване на ситуацията. През четвъртото фискално тримесечие на технологичния гигант приходите от Китай, Хонконг, Макао и Тайван са нараснали с 12% на годишна база.
Китай е един изключително конкурентен пазар, на който Samsung доминираше. Но сега пазарът се контролира от местни играчи. На Huawei се падат 19,4% пазарен дял за третото тримесечие на 2017 г. Тя е следвана от Oppo, Vivo, Xiaomi и Apple, сочат данни на IDC.
Huawei инвестира агресивно в маркетинг, който ѝ се отплаща добре. Сега тя е третият по големина играч на пазара по глобален дял.
Oppo и Vivo, които са собственост на BBK Electronics в Китай, също се радват на значителен растеж за миналата година. Техните телефони с по-добри параметри, предлагани на средна цена в Китай им помогнаха да спечелят дял чрез продажбите на устройства през офлай канали. Това им позволи да разширят обхвата си и към по-малките градове.