Facebook и китайския производител на смартфони Xiaomi обединяват усилия за пускането на общ продукт – очила за виртуална реалност, които ще се предлагат в Китай и ще дадат на американския технологичен гигант шанса да стъпи на един разрастващ се пазар, на който основните ѝ бизнеси отдавна са блокирани, пише Wall Street Journal.
Двете технологични фирми работят по разработката на очилата, които ще се продават само в азиатската страна и ще се наричат Mi VR, обяви Facebook. Новото устройство е моделирано на базата на Oculus Go на Facebook, обявени по-рано очила за виртуална реалност, струващи 199 долара, които компанията планира да пусне извън Китай в началото на 2018 г.
Освен това Xiaomi е производствен партньор на Facebook за Oculus Go, коментира компанията от Силициевата долина. Facebook отказва да коментира споразумението за споделяне на приходите с Xiaomi, която ще има водеща роля при пускането на Mi.
Очилата Mi ще бъдат с логото на Oculus, което ще даде на продуктите на Facebook по-голяма видимост в Китай, където услугите на компанията са блокирани от 2009 г. Facebook трябва да навлезе на огромния и все по-разрастващ се китайски пазар, за да изпълни някогашната си цел „да свърже света“, но местните власти не показват признаци на промяна на политиките си.
Сделката с Xiaomi отчасти е дело на Хюго Бара, бивш директор на Xiaomi, който се присъедини към Facebook преди година, за да съблюдава проектите, свързани с виртуалната реалност. В портфолиото на Бара влиза Oculus VR, която Facebook придоби за над 2 млрд. долара през 2014 г.
Двете компании няма да споделят никакви данни за потребителите си, обяви говорителка на Facebook. Потребителите на очилата на Xiaomi няма да имат достъп до основната услуга на Facebook, която се ползва от над 2 млрд. души по света месечно, но разработчиците, работещи по платформата Oculus, ще могат да споделят съдържание на Mi платформата в Китай.