На устройствата на Apple се падат 44% от активациите на смартфони и таблети по време на коледните празници. Една трета от тях пък са на нови джаджи, включително iPhone 8, iPhone 8 Plus и iPhone X, сочат нови данни на Flurry Analytics, цитирани от TechCrunch.
И все пак iPhone 7 и iPhone 6 заеха челните две места от по активации за Apple, съответно с 15,1% и 14,9%.
Докладът на Flurry анализира празничния период като прави преглед на активациите през седмицата, водеща до Коледа. Освен това е установил, че темпът на активациите на Samsung е нараснал с 5% спрямо миналата година, вероятно благодарение на пускането на Galaxy S8. Но на производителя се падат едва 26 на сто от всички активации по Коледа тази година, в сравнение с 44% на Apple. Всъщност Apple е постигнала толкова, колкото и миналата година.
Междувременно Google отсъства от списъка с топ устройства през празничния сезон въпреки пускането на Pixel 2 на пазара. Тези данни са в противоречие с новия доклад на Localytics, който твърди, че Pixel 2 и Pixel 2 XL се радват на най-голям скок на активациите, като дори надминават тези на iPhone X.
И все пак данните на Localytics обхващат само САЩ и друг времеви период - коледния уикенд в страната, включително и самата Коледа. От своя страна, докладът на Flurry разглежда активациите по света. Поради това двете компании показват напълно различни картини на пазара. Данните за света също така обясняват защо по-старите модели iPhone са излезли начело на класацията на Flurry.
Компанията посочва, че високият брой активации на iPhone и iPhone 7 до голяма степен се дължи на достъпността на по-старите модели и наличието им на пазарите извън САЩ.
Отвъд Apple и Samsung сред топ производителите, нареждащи се нагоре в класацията по активации в седмицата преди Коледа, са Huawei, Xiaomi, Motorola, LG, Oppo и Vivo. Подобно на iPhone 6 те също представляват пазара на “достъпни” смартфони, но от страната на Android.
Това е и първата година, в която Vivo се нарежда в класацията - промяна, свързана с растежа ѝ в Китай и Индия.
Докладът на Flurry установява също, че фаблетите (5-6,9-инчовите устройства) са изпреварили средния размер телефони (3,5-4,9-инчови устройства) през 2017 г. по пазарен дял, с 53% от всички коледни активации.