Китайската технологична компания "Сяоми" (Xiaomi) не може да регистрира думите Mi Pad като търговска марка в Европейския съюз (ЕС), тъй като много приличат на iPad на Apple. Това реши днес Общият Съд на ЕС, цитиран от Франс прес.
Таблетите iPad са един от най-успешните продукти на Apple. Само през това финансово тримесечие компанията съобщи, че е продала над 10 млн. по света.
Xiaomi, която е специализирана в електрониката и мобилните устройства, подаде пред 2014 г. молба да регистрира Mi Pad като търговска марка в ЕС за електронни и комуникационни устройства като таблети и телефони.
Apple внесе възражение заради по-рано регистрираната си търговска марка Mi Pad за същите или подобни продукти и успешно блокира молбата на Xiaomi до Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO).
В решението си съдът отхвърля иска на Xiaomi, като посочва, че визуално, фонетично и концептуално има прекалено много прилики между Mi Pad и iPad.
"Обществеността ще вярва, че въпросните стоки и услуги се предоставят от същия производител", заяви второинстанционният съдът, като допълни, че потребителите ще си мислят, че марката Mi Pad е вариант на по-ранната марка iPad.
По този спор Xiaomi може да се обърне и към най-висшата инстанция - Съда на ЕС, също в Люксембург.
/БТА/